بزرگترین هواپیمای جهان در نهمین پرواز آزمایشی خود رکورد زد + فیلم


چند روز پیش بزرگترین هواپیمای جهان به نام راک در آخرین رکوردشکنی پرواز آزمایشی خود به مدت شش ساعت در آسمان ماند. این هواپیما در این پرواز برای دومین بار یک وسیله نقلیه مافوق صوت به نام Talon-A را حمل کرد که قرار است سکوی آزمایشی این پرنده مافوق صوت باشد.

جمعه گذشته (23 ژانویه)، خطوط هوایی Stratolaunch برای نهمین بار با هواپیمای غول پیکر راک پرواز کرد و با موفقیت آن را روی زمین فرود آورد. البته این سفر که بر فراز صحرای پر مو در کالیفرنیا انجام شد، شش ساعت این پرواز بیش از هر پرواز آزمایشی قبلی بزرگترین هواپیمای جهان دوام آورد.

بزرگترین هواپیمای جهان برای آزمایش پرواز مافوق صوت آماده می شود

راک در این سفر طولانی، وسیله نقلیه مافوق صوت تالون- A تا برای تست اصلی این پرنده در سکانس امسال آماده شوند. Zachary Krower، مدیر عامل Stratolaunch درباره آزمایش اخیر این هواپیما گفت: “تیم شگفت انگیز ما در حال پیشبرد برنامه آزمایشی است و به دلیل این کار سخت، اکنون بیش از هر زمان دیگری به جدا کردن ایمن این پرنده و انجام اولین پرواز آزمایشی مافوق صوت آن نزدیک شده ایم. کرور بیان می کند که Stratolaunch می تواند با بررسی دقیق شرایط پرتاب Talon-A و ایمن ترین موقعیت، خطرات احتمالی را کاهش دهد. این پرنده مافوق صوت را تست کنید عرضه

بزرگترین هواپیمای جهان صبح جمعه به وقت محلی از پایگاه نیروی هوایی موهاوی در جنوب شرقی کالیفرنیا برخاست و شش ساعت بعد دوباره به زمین نشست. حداکثر ارتفاع راک در این سفر به 6860 متر اعلام وصول. این هواپیما پیش از این با رسیدن به ارتفاع 8200 متری رکورد جهانی را شکسته بود.

راک با طول بال های 117 متری برای اولین بار در آبان ماه امسال با تالون A به آسمان رفت. این وسیله نقلیه مافوق صوت در زیر قسمت مرکزی هواپیما قرار گرفته و اندازه آن 8.5 متر است. Stratolaunch هنوز تاریخ دقیقی برای تست پروازی این وسیله نقلیه اعلام نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید