اولین پرتاب SpaceX Falcon Heavy در سال 2023 با یک محموله مخفی انجام شد


موشک قدرتمند فالکون هوی اسپیس ایکس برای دومین بار در کمتر از سه ماه گذشته پرتاب شد و اکنون پنج پرواز موفق در تاریخ خود دارد. این موشک صبح روز دوشنبه در ساعت 02:26 IST از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا به پرواز درآمد و ماموریت طبقه بندی شده ای به نام USSF-67 را برای نیروی فضایی ایالات متحده پرتاب کرد.

فالکون هوی از سه مرحله اول تغییر یافته موشک فالکون 9 اسپیس ایکس تشکیل شده است. این سه مرحله به هم پیوسته دارای یک مرحله بالایی برای جابجایی کالا هستند. تقویت کننده های جانبی موشک هشت دقیقه پس از پرتاب با موفقیت به زمین بازگشتند و در پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در نزدیکی مرکز فضایی کندی فرود آمدند. این دومین تاچ داون برای هر دوی آنها بود.

تقویت کننده مرکز موشکی مأموریت، یک بمب افکن جدید USSF-67 بود و فرصتی برای پرواز نداشت. زیرا مدت کوتاهی پس از برخاستن، طبق برنامه ریزی شده به اقیانوس اطلس پرتاب شد. در همین حال، مرحله بالایی فالکون هوی به حمل محموله های خود به مدار ادامه داد. اما عکس های زیادی از سفر او منتشر نشده است. به درخواست اسپیس ایکس، اسپیس ایکس پخش آنلاین پرتاب را بلافاصله پس از فرود تقویت کننده ها متوقف کرد و مشخص نشد که محموله ها دقیقا چه زمانی در مدار قرار گرفتند.

محموله اصلی USSF-67 یک ماهواره انتقال ارتباطات نظامی به نام Continuous Broadcast Amplifier Satcom 2 (CBAS-2) است که در مداری زمین ایستا حدود 35700 کیلومتر بالاتر از سطح زمین قرار دارد. طبق گزارش Space.com، ماموریت CBAS-2 ارتقای قابلیت های ارتباطی ماهواره های نظامی موجود و پخش مداوم داده های نظامی از طریق لینک های رله ارتباطات فضایی است.

دیدگاهتان را بنویسید