از نمایندگانی که در جلسات شرکت نکردند سوء استفاده نکنید/ ششم بیدار علیه فساد – خبرگزاری مهر، اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم سینمایی «چرم کت» ساخته حسین برگزار شد. میرزا محمدی به تهیه کنندگی کامران حجازی شامگاه 25 بهمن ماه در پردیس مالات برگزار شد.

کامران حجازی تهیه کننده این فیلم گفت: با مردم ایران و خوی که روزهای سختی را می گذرانند همدردی می کنم، به نمایندگی از همه سازندگان «کت چرم» اینجا هستیم.

میرزا محمدی وی همچنین بیان کرد: در سال 1378 مشغول ساخت یک فیلم کوتاه بودم که در حین ساخت آن به مسائل و اتفاقات آشنایی که برای مستند خارج از محدوده ساخته بودم برخورد کردم که خطوط «کت پوست» در آنجا شکل گرفت. کار بر روی فیلمنامه این فیلم را شروع کرده ایم.

وی با بیان اینکه اتفاقات فیلم ما جنبه بیرونی دارد، گفت: نمی توان گفت که ما جنبه خارجی نداریم، زیرا این فیلم آمیخته ای از همه علایق و مطالعات ما بود.

این کارگردان درباره انتخاب جواد عزت و شباهت او به شخصیت فیلم «خورشید» گفت: زمانی که کار را شروع کردیم، «خورشید» ساخته نشده بود.

به گفته مسعود هاشمی نژاد نویسنده: مهم ترین انگیزه ما در ساخت فیلم ساخت یک داستان اجتماعی بر اساس واکنش ها بود.فیلم حول محور غم مسیح، مسائل اجتماعی و باند مواد مخدر می چرخد.بر خلاف بال هایی که به درام اضافه شد. شخصیت سفر هم ظاهر بیرونی دارد و هم سفر درونی ما یک قهرمان گمشده داریم نه بهادر.

سارا حاتمی بازیگر این فیلم نیز گفت: هر بازیگری خیلی به من کمک کرد، در زمان پیش تولید تمرینات مختلفی برای باورپذیر شدن نقش داشتیم، مثلا به کمپ ترک اعتیاد رفتیم تا با سبک زندگی آشنا شویم. این مردم.

میرزا محمدی درباره انتخاب بازیگران گفت: زمانی که مشغول نگارش فیلمنامه بودیم، افرادی را تصور می کردیم که در ایفای نقش کمک کنند. اکثر بازیگران انتخاب اول من بودند و هر کدام از دوستانم چیزی به من اضافه کردند. باید بگویم جواد عزت فراتر از یک بازیگر است، او همیشه مثل یک برادر در کنارم بود و در این راه کمک زیادی به من کرد.

هاشمی نژاد درباره دبیرستان گفت: قهرمان نوارها او قهرمانی است که یا به دنبال عدالت است یا به دنبال انتقام است و معمولاً موانعی بر سر راه خود دارد، بنابراین داستان های فرعی قسمتی از قوانین ژانر

حجازی درباره شباهت شخصیت این فیلم به «مرد بازنده» گفت: به نظر من جواد عزتی شاید از نظر شخصیتی شبیه شخصیت «مرد بازنده» نباشد. مفهوم ممکن است داستان مشابهی وجود داشته باشد، اما جواد عزتی اینجا متفاوت است. علاقه ما مسئله بهزیستی، مردم، آسیب های اجتماعی و… در حالی که ما برای ساخت این فیلم از بهزیستی کمک نخواستیم و آنها هم کمکی به ما نکردند، اینکه ما داریم درباره یک موضوع فیلم می سازیم، دلیلی ندارد به سازمان مرتبط با آن کمک کرد. تایید می کنم که جواد عزتی ربطی به “مصدومیت کاری” ندارد.

کامران هگزی درباره استانداری در برخورد با مفاسد سیستمی گفت: به عنوان یک تهیه کننده تلاشم این بود که بگویم همیشه چشم بیدار است در حالی که ماجرا در نهایت حل می شود و بالاخره به خواسته اش رسید.

سارا حاتمی با اشاره به کمک هایی که در این نقش به او شد، توضیح داد: آقای عزتی در هر سکانسی کمک زیادی به من کردند.

میرزا محمدی و درباره شباهت قهرمان این فیلم با فیلم های مسعود کیمیایی گفت: فیلم های کیمیایی را دیدم اما فکر می کنم قهرمان ما با قهرمان فیلم های آقای کیمیایی فاصله زیادی دارد.

میرزا محمدی وی در خصوص شباهت داستان با «زمکاری» و «یک بازنده» گفت: ایده «کت چرمی» قبل از «مرد بازنده» و «زحمکاری» شکل گرفت. در شکل گیری این فیلم با حضور آقای هگازی پشت یک محصول وجود داشت و معنای محصول را برای من تغییر داد.

میرزا محمدی و در مورد حضور محمد حسین مهدویان در این پروژه گفت: روحیه ای که در پروژه ما حاکم بود به گونه ای بود که هرکس به تیم ما اضافه می شد چیزی برای ارائه داشت و ما می خواستیم از آن استفاده کنیم و او در طول این مدت حقیقت را به ما گفت. فیلمبرداری و سپس، ایده های او مورد استفاده قرار گرفت.

هاشمی‌گاد همچنین تصریح کرد: اگر شباهتی بین «کت چرمی» و «مرد بازنده» وجود داشته باشد برای ما مایه افتخار است زیرا مهدویان فیلم‌های ماندگاری تولید کرده است، اما از منظر شباهت، فکر می‌کنم فقط بازیگر نقش اول را دارد. همان، وگرنه درام و داستان متفاوت است.

وی همچنین درباره پایان محافظه کارانه گفت: باید بگویم ما به کنوانسیون سینما وفادار بودیم.

هاشمی‌گاد درباره استفاده از کلیشه‌ها گفت: همه چیز گفته شده و زاویه توجه مهم است. قصد ما برانگیختن احساسات نبود.

حجازی درباره مذاکرات با قوه قضائیه گفت: مراحل بازنویسی فیلمنامه و به دست آوردن آن حدود 6 ماه طول کشید و به هر حال مرجع اصلی ما در ساخت فیلم ارشاد است و قاعدتاً خود ارشاد در صورت وجود به ما اطلاع می دهد. هر نکته یا چالشی در فیلم وجود دارد و وارد مذاکره می شویم. «کت چرمی» این اتفاق نیفتاد و با قوه قضائیه مذاکره نکردیم، اما روند دریافت پروانه ساختمان آسان نبود، با چالش های زیادی مواجه شدیم و فیلمنامه چندین بار بازنویسی شد. .

میرزا محمدی وی در خصوص انتخاب سارا حاتمی گفت: خانم حاتمی را بر اساس حضورش در «گوخم کاری» انتخاب نکردیم، بلکه از 130 تا 140 نفر تست زدیم و در نهایت او را انتخاب کردیم.

هگازی در خصوص پروانه ساخت نیز گفت: معمولا موضوعات داغی از این دست دستخوش تغییر هستند و نمی توان همان سناریوی اولیه را انجام داد. با این حال طولانی شدن پروانه ساخت باعث نشد که کیفیت را رها کنیم، بلکه با شورای پروانه ساخت تعامل داشتیم تا بگوییم هیچ فیلمی برای دریافت پروانه ساخت چالشی نداشت که این درست نیست، اما تعامل ما داشت با هیئت پروانه ساخت مهم بود.

حجازی گفت: تصادف آخرین تحولات جالب نیست، باید سعی کنیم بین مردم و بازیگران مرزی قائل نشویم. تیمی که ما داشتیم پر از بازیگر بود، همه ما به دموکراسی اعتقاد داریم، در حالی که نمایندگان ما روی پروژه کار می کردند، بر اساس دموکراسی، بازیگران تصمیم گرفتند که نیایند و خانم حاتمی لطف کردند. من در مورد این احساس می کنم توهین ممکن است بازیگران ما و همه عوامل دست اندرکار فیلم ها در سینمای ما به ما کمک کردند و امسال در جشنواره به ما فیلم دادند، لطفا بین مردم و بازیگران مرزی نگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید