استفاده از فرش بیضی و گرد در طراحی داخلی


قصد داریم برای اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای خرید فرش گرد و بیضی و ویژگی های فرش مرغوب صحبت کنیم.

فرش گرد یا بیضی شکل به نوعی فرش ماشینی می گویند که با الیاف پلاستیک، پشم و اکریلیک بافته می شود. اهمیت انتخاب طرح و نوع فرش تنها در چیدمان دکوراسیون نیست، بلکه این انتخاب می تواند تا حد زیادی به فضای منزل شما اصالت ببخشد.

از جمله تغییراتی که در صنعت فرش رخ داده، بافت فرش هایی است که بر خلاف فرش های معمولی دارای هندسه دایره، مربع یا بیضی است. انتخاب این نوع فرش باعث می شود که فرش تمام فضای کف منزل شما را اشغال نکند و دکوراسیون شما به سبک مدرن تری ظاهر شود.

فرش های بیضی و گرد از جمله فرش های مدرن و پرطرفداری هستند که به دلیل نداشتن گوشه خانه شما را مدرن و منحصر به فرد جلوه می دهند. امروزه مردم نسبت به گذشته تمایل بیشتری به انتخاب فرش و تزئینات مدرن دارند و این سبک فرش توانسته طرفداران زیادی در بین سلایق مختلف پیدا کند.

جنس و نوع این فرش ها می تواند قالیچه، فرش ماشینی، قالیچه، آنتیک، سر و چهل فرش باشد. امروزه انواع فرش ماشینی بیضی که بر اساس طرح و رنگ فرش و سایر تزئینات بافته می شود در بین افراد مدرن طرفداران زیادی دارد.

اگر قصد دارید این نوع فرش را داشته باشید، توصیه می کنیم فرش های گرد یا بیضی شکل که عرض آن ها کمتر از طول است را در نظر بگیرید. بسیاری از طراحان برای زیباتر شدن فضای خانه سفارش این فرش ها را به صورت جفت و با تراکم بالا توصیه می کنند.

فرش گرد و بیضی فرش گرد ماشینی نحوه بافت فرش گرد

الیاف اکریلیک

ابعاد فرش گرد

همانطور که قبلا ذکر شد، فرش های گرد و بیضی در تراکم، طرح، شکل و ابعاد مورد نظر مشتری بافته می شوند. بنابراین بر خلاف فرش های مستطیلی معمولی نمی توان ابعاد خاصی را برای این نوع فرش مشخص کرد. اما برای راهنمایی بهتر شما در این قسمت از مقاله به متداول ترین ابعادی که فرش ماشینی گرد در آن چیده می شود اشاره می کنیم. ابعاد استاندارد فرش گرد عبارتند از:

* فرش گرد به قطر 1.5 متر (1.5×1.5)

* فرش گرد به قطر 3 متر (3*3)

* فرش گرد به قطر 1 متر (1 در 1)

* فرش ماشینی دایره ای به قطر 2 متر (2*2)

* فرش گرد با قطر 2.5 متر (2.5 x 2.5)

برای تعیین ابعاد تشک ماشین باید قطر آن را در نظر گرفت. یعنی فرش گرد به قطر 3 در 3 فرش ماشینی به طول 6 متر محسوب می شود. همچنین اگر قطر قالی‌ها یکسان باشد، قالی مدور است، اما اگر یکی از قطرها بزرگ‌تر باشد، فرش به شکل بیضی یا اشکال هندسی دیگر در می‌آید.

بافت و بافت فرش بیضی و گرد، فرش بیضی، فرش گرد و بیضی

فرش بیضی شکل

فرش های گرد و بیضی در کجا استفاده می شود؟

از فرش های گرد و بیضی در مکان های مختلف استفاده می شود. از جمله مکان هایی که می توانید این فرش ها را ببینید: هتل ها، راهرو ورودی، جلوی درب حمام، اتاق های کنفرانس و وسط اتاق ها.

مزایای انتخاب فرش دایره ای و بیضی همانطور که اشاره کردیم انتخاب نوع فرش نقش بسیار مهمی در چیدمان دکوراسیون دارد. بسیاری از طراحان استفاده از فرش های دایره ای و بیضی شکل را به جای فرش های معمولی و مستطیلی در قسمت هایی از خانه توصیه می کنند.

از مهمترین دلایل و مزایای رنگ آمیزی این فرش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* صفحه نمایش بزرگتر با مناطق بزرگ

* هماهنگی با لوسترهای گرد

* مبلمان مکان هایی که فضای کافی برای پهن کردن فرش مستطیلی وجود ندارد.

* باعث می شود دو فاصله جدا از یکدیگر ظاهر شوند.

* فضا را در اتاق هایی با دیوارهای گرد برجسته می کند.

* میزهای گرد را بهتر جلوه می دهد.

فرش گرد و بیضی فرش گرد ماشینی نحوه بافت فرش گرد

مزایای فرش گرد

راهنمای خرید فرش گرد و بیضی

برای منزل برای انتخاب بهترین گزینه در بین انواع فرش گرد باید نکات مختلفی را در نظر گرفت. از مهمترین نکات خرید فرش با اشکال هندسی مختلف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بودجه خود را در نظر بگیرید

شاید اولین چیزی که برای فرش خانه خود به آن فکر می کنید این است که چقدر باید برای فرش خرج کنید. قیمت فرش گرد و بیضی بر اساس تراکم، نوع الیاف، محل بافت و ابعاد متفاوت است. بنابراین، پس از انتخاب مدل فرش مورد نظر خود، ببینید که آیا می‌توانید طبق بودجه خود، قیمت فرش را نقداً پرداخت کنید یا اینکه نیاز به پرداخت اقساطی دارید.

قصد دارید فرش را در چه فضایی پهن کنید؟

نکته مهم دیگر این است که در نظر بگیرید که کجا قصد دارید فرش را پهن کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید از انواع فرش های گرد برای مبلمان اتاق کودک استفاده کنید. توصیه می کنیم از فرش های پشمی استفاده کنید که دارای مزایایی مانند: گرم شدن سطح زمین، ایجاد اصطکاک، جلوگیری از آسیب به کودک و داشتن ظاهری عالی هستند. همچنین اگر قصد دارید این نوع فرش ها را در فضای نزدیک پذیرایی خود پهن کنید، بهترین گزینه فرش هایی است که از نظر تراکم و طرح به فرش پذیرایی شما نزدیک باشند.

قالی بافی بیضی، بافت و بافت فرش بیضی و گرد، فرش بیضی

فرش مناسب برای اتاق کودک

به رنگ دکور و کف ها دقت کنید

رنگ کف و سرامیک یکی دیگر از عناصر مهم در انتخاب طرح فرش گرد و بیضی است. برای انتخاب طرح فرش توصیه می کنیم به نقش و نگار کف و چیدمان و رنگ دکوراسیون خود توجه کنید. فرش ها می توانند ظاهر خانه شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین به هماهنگی رنگ فرش با دکوراسیون خود توجه کنید تا همیشه از انتخاب خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید