بررسی آیین نامه استخدام نخبگان در وزارت بهداشت



وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بازنگری آیین نامه استخدام نخبگان در این وزارتخانه خبر داد و گفت: در این راستا شبکه نخبگان در وزارت بهداشت ایجاد شده و در تلاش هستیم تا مشکلات و مشکلات را برطرف کنیم. معیشت این گروه.»

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین الله در مراسم تجلیل از دانش آموزان برتر اعصار و برترین های سی دانشجوی نمونه که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، استاد و دانشجو را دو مولفه تاثیرگذار در دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: در این جشنواره از دانش آموزان و دانشجویان برگزیده می شود. ما زمانی می توانیم یک سیستم آموزشی خوب داشته باشیم که همه مولفه ها را داشته باشند. اما اگر از ما بپرسند که کدام یک از این عوامل مؤثرتر است، می توان به استاد و دانشجو اشاره کرد، در حالی که در بسیاری از نقاط دنیا هزینه های زیادی برای آموزش و پرورش می کنند، اما به دلیل اینکه فاقد ویژگی های استاد و دانشجو هستند. آنها نمی توانند پیشرفت کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: اولاً یکی از مؤثرترین عوامل در نظام آموزش عالی، استاد است که استاد به تمام معناست. او باید به کشورش ایمان داشته باشد و امید بدهد، زیرا معلم هر کاری کند دانش آموز از او الگو می گیرد.

چشم خدا دانش آموز را نیز ستون پیشرفت ملت دانست و گفت: وظیفه اولیه دانشجو طلب علم است. البته، با وجود امکانات علمی بسیار زیاد در جهان امروز، توقع ما فقط حفظ کتاب راهنما، شرکت در آزمون ها و گرفتن نمرات خوب نیست، ما انتظار بیشتری داریم.

وی تاکید کرد: دانش آموز به طور منظم تمرین می کند. بهترین دانش آموز دانش آموزی است که خوب جستجو کند، اطلاعات خود را از دریای اطلاعات پیدا کند و به کار گیرد و برای پیشرفت کشور به دانش آموزان نمونه و نخبه نیاز داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مقام معظم رهبری برای دانشجوی نخبه نکات متعددی را ذکر کردند که می توان به داشتن احساس مسئولیت با توجه به افق علمی آینده کشور، استفاده از توانایی و همکاری با فردی اشاره کرد. . رویکرد مسئله محور.

وی خاطرنشان کرد: هر چه فردی در کشور نفوذ بیشتری داشته باشد، نخبگان این فرد بیشتر است. دلیل اینکه کشور ما یکی از موفق ترین کشورهای جهان در کنترل ویروس کرونا بوده است، نخبگان و دانشمندان جامعه پزشکی است. کشور ما در همه شاخص های بهداشتی در منطقه بهترین است.

عین الله از تشکیل شبکه نخبگانی در کشور خبر داد و گفت: به منظور تشویق نخبگان، آیین نامه استخدامی وزارت بهداشت برای جذب نخبگان مذهبی و متدین بازنگری شده است. شبکه نخبگان نیز ایجاد شده و در حال تلاش برای رفع مشکلات و معیشت این قشر هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان با بیان اینکه تغییراتی در المپیاد علمی دانشجویان پزشکی ایجاد شده است، افزود: امکان ادامه تحصیل برای استعدادهای برتر در مقاطع بالاتر ایجاد شده است. امکان تحصیل همزمان استعدادهای ارشد در چند رشته نیز ایجاد شده و سهمیه استخدام اعضای هیات علمی به نخبگان اختصاص یافته و قرارگاه راهیان المحروک ایجاد شده است.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید