چرا سعی می کنید کسانی که محکوم به انتقام هستند را آزاد کنید؟



سرپرست دادسرای عمومی و امور جنایی تهران گفت: هر انسانی در شرایط روحی و روانی می تواند مرتکب جرم شود. علاوه بر این، محکومان به قصاص معمولاً جرم را تکرار نمی کنند، بنابراین این سیاست ماست که در این موارد مصالحه کنیم.

به گزارش ایسنا، میزان محمد شهریاری در گفت‌وگویی در خصوص مراسم عفو 9 خانواده اولیای دم و آزادی محکومان این پرونده‌ها، گفت: به جرایم خشن در دادگاه کیفری رسیدگی می‌شود، اما اکثر پرونده‌های تشکیل شده در دادگاه مربوط به انتقام از خود است.

وی با اشاره به اینکه از لحظه وصول پرونده در دادسرای عمومی تا اجرای حکم، در صدد مصالحه و بخشش برای اولیای دم هستیم، افزود: معاونین صلحی هستند که در صلح خصوصی کار می کنند. و شوراهای حل اختلاف مصالحه حاضر در دادسرا که بدون هیچ چشم داشتی تا آخر کار می کند.

وی با بیان اینکه “گاهی می پرسیم چرا برای آزادی محکومان به قصاص اقدام می کنیم”، گفت: هر فردی در شرایط روحی و روانی خاص می تواند مرتکب جرم شود. علاوه بر این، محکومان به قصاص معمولاً جرم را تکرار نمی کنند، بنابراین این سیاست ماست که در این موارد مصالحه کنیم.

سرپرست دادسرای عمومی و امور جنایی تهران با بیان اینکه با برگزاری جلسات و مقابله با خانواده محکومان و خانواده های آنان در صدد ایجاد صلح و سازش هستیم، افزود: در برخی موارد خانواده محکومین حتی یک بار هم با خانواده های محکومین ملاقات نکردم و با وساطت ما این اتفاق می افتد

وی با اشاره به اینکه “والدین معمولاً شرایط مالی ندارند”، گفت: ما اقدامات صلح و سازش را انجام خواهیم داد و با سنجش توانمندی های طرفین درگیری به محکومین کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه «بسیاری از کمک‌های نقدی به دادسرا از سوی خیرین است»، افزود: اکثر خیرین معتقد به بازگشت مجدد و حتی دو برابر کردن کمک‌های نقدی خود برای رهایی از قصاص، آزادی زندانیان و … هستند. برچیدن قراردادها در کار و زندگی خود در نتیجه این ایدز.

شهریاری خاطرنشان کرد: طی سالیان متمادی تعداد زیادی از محکومان با کمک قضات و همکاران در تعقیب کیفری آزاد شدند اما برخورد خانواده های محکومان با خانواده هایشان بسیار موثر بود و توانستیم آنها را آزاد کنیم. . 9 زندانی بعد از سالها … تحمل حبس و دوری از خانواده.

وی همچنین با قدردانی از خانواده پدر و مادر متوفی، قصاص را بسیار ارزشمند دانست و اعلام کرد: دادسرای جنایی تهران آمادگی پذیرش کمک های نقدی و غیر نقدی شهروندان را برای سازش و مساعدت در آزادی دارد. . زندانیان

مراسم سازش و جلب رضایت 9 خانواده از والدین دیم به همت دادسرای عمومی و امور جنایی تهران با حضور سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب، حافظان صلح، محکومان و محکومان برگزار شد. خانواده ها و والدین دیم.

دادسرای عمومی و امور جنایی تهران با تلاش رئیس جمهور، قضات ستاد و فعالیت شورای سازش ویژه حل اختلاف با حضور در این مجتمع قضایی، با اخذ گواهینامه قضایی، 43 نفر از محکومان را از خود مجازات آزاد کردند. رضایت خانواده والدین

شرح کامل روایی مراسم فوت والدین 9 محکوم را می خوانید. اینجا در حال خواندن است.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید