مدیران مالیاتی باید حصار مقاومت برخی سازمان ها را بشکنند



ایسنا / هرمزگان وزیر اقتصاد و دارایی گفت: درخواست من از مدیران مالیاتی کشور این است که دیوار مقاومت برخی سازمان ها را بشکنند و از همه امکانات برون سپاری استفاده کنند.

احسان خاندوزی صبح امروز (۲۷ اسفندماه) در گردهمایی مدیران مالیاتی سراسر کشور در بندرعباس با تشریح اینکه در بین سه چهار محور تحول در دولت جدید در حوزه اقتصاد، بی شک یکی از ارکان تحولات و اتفاقاتی است که وی گفت: امیدوارم صفحه فوق العاده ای ارائه کنیم یکی از حرکت های تحول آفرین مدیریت دولتی در نرم افزار مدیریت اقتصاد است که سال ها مورد استناد قرار خواهد گرفت.

وی افزود: فراموش نکنید که جهت گیری اصلی ما و جهت حرکت ما بحث هوشمندی در اقتصاد ایران است. بنابراین، بیایید روی استخدام افرادی تمرکز کنیم که بتوانند به این منظور خدمت کنند تا مالیات را هوشمندانه تعریف و جمع آوری کنیم و مسیر جدیدی ایجاد کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی یکی از ابعاد بحث هوشمندسازی را استفاده از توان برون سپاری خارج از سازمان عنوان کرد و گفت: درخواست من از مجموعه مدیران مالیاتی کشور این است که حصار مقاومت برخی سازمان ها را بشکنند و استفاده کنند. تمام قابلیت های برون سپاری از Separi بهره ببرید.

خاندوزی تصریح کرد: در مورد خانه های خالی و یا در حوزه خودروهای لوکس، علاوه بر تلاش برای اطلاع صاحب ملک و خودرو، اقداماتی است که منجر به جمع آوری یا تغییر رفتار می شود و در این زمینه کمک به مؤسسات ذینفع، تا در پیشبرد اهداف سازمانی مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: موضوع دوم طرح تکلیف قانونی مهمی است که در خصوص نظام مودیان با آن مواجه هستیم. سازمان ثابت کرده است که اراده وجود دارد و کار شروع شده است، اما سرعت پیشرفت به مذاق ما خوش نیامده و تاخیرها باید جبران شود.

وزیر اقتصاد و دارایی اعمال مالیات بر سفته بازی را موضوع مهمی برای سازمان دانست و گفت: تولیدکنندگان انتظار دارند با توجه به مالیاتی که می پردازند افرادی که سود میلیاردی دارند و مالیات نمی پردازند مشمول مالیات محسوب شوند. .. و با همکاری وزارت، سازمان امور مالیاتی و کمیسیون اقتصادی مجلس نمایندگان، تکمیل این طرح به سرعت پذیرفته می شود.

وی در ادامه به بحث بررسی های ویژه پرداخت و درباره معوقات ارزش افزوده گفت: برای تسریع در رسیدگی به این موضوع باید علاوه بر همکاری با دستگاه قضایی، سازوکار مناسبی برای فعالان اقتصادی در نظر بگیریم. در این مسیر و میزان پرونده های معوقه ماهانه کاهش می یابد.

خاندوزی همچنین در این جلسه به موضوع اعلام نکول، ابطال معوقات که خبری از آن نیست و سرعت بازپرداخت ارزش افزوده اشاره کرد و خاطرنشان کرد: موضوع مهمی که به هیچ وجه جذاب نیست و به حساب می آید. یک نقطه ضعف بحث فساد است و از سوی دیگر با افزایش انگیزه و حمایت از کارکنان باید با مسائل فساد و هرگونه احتمال ایجاد فساد برخورد جدی شود.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم نظام خودنظارتی را تقویت کنیم جایگاه بهتری در افزایش رضایتمندی فعالان اقتصادی خواهیم داشت، گفت: تلاش برای افزایش اعداد اقتصادی در استان روشن است و امیدواریم اقدامات جدی منجر شود. به این. برای رفع موانع گرفته شده است.

خاندوزی با اشاره به اینکه اگر استانداران استان بتوانند در همین راستا حرکت کنند، سال 1402 را با انعطاف بیشتری آغاز می کنیم، تصریح کرد: همچنین باید تلاش کنیم تا وضعیت فعلی بخش های اقتصادی از نظر حمایتی، نیروی انسانی و نیز بهبود یابد. زیر ساخت.

وی با اشاره به لزوم ایجاد وفاق ویژه در این وزارتخانه و زیرمجموعه های آن در خصوص رفع مشکلات مختلف از جمله در حوزه بانکی گفت: انتظار داریم این امر در مناطق آزاد نمادی برای تسهیل ارتباط با مسئولان ذیربط باشد. اقتصاد جهانی، راحت ترین جاده ها ساخته خواهد شد و فرش قرمز برای سرمایه گذاران پهن خواهد شد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه امور سرمایه گذاران خارجی و داخلی باید ظرف چند روز با ارجاع به نهادهای این وزارتخانه در سطح ملی و منطقه ای تکمیل شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر اصلاح قوانین و حمایت، بروکراسی اداری نیز در دستور کار قرار می گیرد. و سازوکار اداری مناسب با برنامه های اقتصادی تا فعالان اقتصادی با مشکل مواجه نشوند و احساس پوچی نکنند.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید