مارین لوپن: اوکراین بدون دخالت ناتو پیروز نخواهد شد



رهبر حزب راست افراطی فرانسه با بیان اینکه اوکراین بدون کمک ناتو نمی تواند در جنگ با روسیه پیروز شود، تاکید کرد که مذاکرات صلح تنها راه پایان دادن به این جنگ است.

به گزارش ایسنا، مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی فرانسه موسوم به “جامعه ملی” در گفت وگو با یک شبکه رادیویی فرانسه گفت: من ده ها راه حل مختلف (برای جنگ در این کشور) نخواهم داشت. اوکراین) به جز یک توافق صلح». هر چیز دیگری بد خواهد بود. اوکراین تنها در صورتی در این جنگ پیروز خواهد شد که ناتو به آن کمک کند. اما اگر ناتو برای حمایت از اوکراین وارد این جنگ شود، آنگاه تمام جهان در جنگ شرکت خواهند کرد. اگر ما به تامین سلاح های خود به اوکراین که کمبود دارد ادامه دهیم و ارتش خود را از این سلاح ها محروم کنیم، صد سال جنگ در انتظار ما خواهد بود.

او گفت که حزبش مخالف تحویل تسلیحات دفاعی به اوکراین نیست و گفت که ارسال تسلیحات تهاجمی به اوکراین جنگ را در آنجا تشدید می کند.

به گزارش خبرگزاری نووستی، مارین لوپن در این گفت وگو تاکید کرد: عرضه سلاح های تهاجمی ما را نگران می کند چرا که می توانند به عنصری برای بالا بردن این جنگ به سطح یک جنگ جهانی تبدیل شوند.

لوپن افزود که فرانسه باید به جستجوی راه حل مسالمت آمیز برای جنگ در اوکراین کمک کند و در سازماندهی کنفرانسی درباره راه حل جنگ در اوکراین ابتکار عمل را به دست گیرد. این سیاستمدار پیش از این در نامه ای سرگشاده در اواخر فوریه خواستار برگزاری چنین کنفرانسی شده بود.

به گزارش کاخ سفید، اخیرا، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفتگوی تلفنی داشت و دو طرف درباره کمک‌های نظامی به اوکراین و «تحمیل هزینه‌ها به روسیه» گفتگو کردند.

رئیس جمهور فرانسه پیشتر گفته بود که هیچ گزینه ای را در خصوص تحویل تسلیحات به اوکراین از جمله تحویل جنگنده های لکلرک و تانک های سنگین رد نمی کند.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید