توانایی دوربین گلکسی اس 23 اولترا برای ثبت تصاویر واقعی از ماه زیر سوال رفته است


توانایی عکاسی از ماه با گوشی های هوشمند مدت هاست که موضوعی بحث برانگیز بوده است. این بار یکی از کاربران در Reddit ادعا کرد که سامسونگ با کمک ترفندهای هوش مصنوعی این تصور را به کاربر القا می کند که او با Galaxy S23 Ultra از ماه عکس با کیفیت بگیرید. او برای ادعای خود شواهد نسبتاً قانع کننده ای ارائه کرده است.

در گلکسی اس 23 اولترا، سامسونگ از زوم فضایی 100 برابری پشتیبانی می کند که می تواند با کمک فناوری AI Super Resolution از اهداف بسیار دور از جمله ماه عکس بگیرد. با این حال، کاربری به نام u/ibreakphotos در یک پست مفصل توضیح داد که این عکس ها جعلی ما هستیم.

او می گوید برای آزمایش دقت عملکرد زوم فضایی در تصویربرداری از ماه، یک تصویر با وضوح بالا از ماه دانلود کرده و سپس آن را به 170 در 170 پیکسل کاهش داده است. سپس آن را رشته به طوری که نمی توان جزئیات دقیق ماه را پیدا کرد و سپس این تصویر را روی صفحه نمایش قرار داد.

سپس آن کاربر به انتهای اتاق خود رفت، دوربین Galaxy S23 Ultra خود را به سمت صفحه نمایش گرفت و با کمک زوم فضایی تصویری را ثبت کرد. خروجی کار به طرز شگفت آوری در هر ماه قابل مشاهده است جزئیات بالا او آن را دریافت کرد. این تصویر زمانی تولید شد که تصویر مبدأ تاریک شده بود و جزئیات خاصی دیده نمی شد.

چپ: تصویر منبع روی صفحه – راست: تصویر گرفته شده با دوربین Galaxy S23 Ultra

دوربین گلکسی اس 23 اولترا با هوش مصنوعی تصاویر می سازد

ibreakphotos حدس می‌زند که سامسونگ از a مدل هوش مصنوعی دیافراگم و جزئیات بیشتری را به آنچه حسگر می بیند نسبت به منبع اصلی اضافه می کند. این مکانیسم ظاهراً با بزرگنمایی سایر اهداف دور متفاوت است. ibreakphotos معتقد است در موارد دیگر، دوربین گوشی داده‌ها را از چندین فریم با نوردهی و اطلاعات متفاوت جمع‌آوری می‌کند، اما به نظر می‌رسد اتفاق دیگری در ماه رخ می‌دهد. فریب همراه.

با این حال، برخی از کاربران معتقدند که روش کار سامسونگ با روش قبلی هوآوی در تقلب در گوشی هایش متفاوت است. آنها می گویند سامسونگ در تبلیغات خود به صراحت گفته است که مدل هوش مصنوعی خود را بر روی تصاویر مختلف از اشکال مختلف ماه آموزش داده است. در نتیجه اگرچه عدم شفافیت در ارائه توضیحات توسط این شرکت قابل ایراد است، اما تقلب فاحشی انجام نداده اند.

نظر شما در مورد عکس گرفتن از ماه با گلکسی اس 23 اولترا چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید