آیا امیدی به نجات رابطه عاشقانه ما وجود دارد؟


یک رابطه عاشقانه فراز و نشیب های زیادی دارد و گاهی اوقات به نظر می رسد که این رابطه در شرف فروپاشی است. اگر رابطه شما اخیراً با مشکل مواجه شده است، ممکن است از خود بپرسید: “آیا امیدی به نجات این رابطه وجود دارد؟” یا “آیا این رابطه ارزش حفظ کردن را دارد؟” تمام آنچه که باید در این مورد بدانید، در این مقاله خواهید خواند. با ما بمان

نشانه های امید برای نجات رابطه

1. شریک عاشقانه شما به هیچ وجه شما را محدود نمی کند

وقتی یک رابطه به بن بست می رسد، احساس می کنید هیچ چیز سر جای خود نیست، احساس می کنید عشق در حال محو شدن است و با مشکلات زیادی احاطه شده اید، اما با وجود همه اینها، باز هم کسی وجود دارد که در عشق شما ثابت قدم است. این به این معنی است که شما کسی را دارید که ارزش جنگیدن را داشته باشد.

داشتن کسی که با وجود چالش های فراوان، همچنان به دنبال حل مشکل است و هرگز تسلیم نمی شود، عالی است. با این حال، ما باید با خود صادق باشیم. درست است که این فرد بسیار وفادار و مراقب است، اما آیا مشکلات شما قابل حل است؟ به عنوان مثال، اگر این شخص دائماً از شما سوء استفاده عاطفی یا جسمی می کند، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که رابطه را پایان دهید، حتی اگر این شخص شما را دوست داشته باشد.

من خوبم

بنابراین، اگر در این شرایط هستید، بررسی کنید و ببینید هر دوی شما چه مشکلاتی دارید. آیا مشکلاتی وجود دارد که با کمی مدارا و خویشتن داری متقابل حل شود؟ اگر چالش های رابطه شما اینگونه است، پس رابطه شما ارزش پس انداز دارد.

2. شما خود واقعی خود با او هستید

تعداد افرادی که خود واقعی ما را می شناسند بسیار محدود است. شناخت خود واقعی به معنای شناخت تمام جنبه های شخصیت، ترس ها، عیب ها و رازهایمان است. اگر آنقدر به این شخص اعتماد دارید که تمام نقاط ضعف و حساسیت های خود را به او گفته اید و او تمام اعماق وجود شما را می داند و همچنان شما را دوست دارد، پس این رابطه همچنان ارزش جنگیدن را دارد.

3. به بلوغ فکری و عاطفی رسیده اید

ما همه انسان هستیم. انسان ها بارها شکست می خورند، اشتباه می کنند و زمین می خورند. اگر هر دوی شما از نظر عاطفی به اندازه کافی بالغ هستید که این را بفهمید، عشق همچنان می تواند در زندگی شما وجود داشته باشد. فردی که مسئولیت اشتباهات خود را به عهده می گیرد و سعی می کند آنها را اصلاح کند، گوهر گرانبهایی است. با این شخص می توانید تمام مشکلات رابطه را به خوبی حل کنید و این بدان معنی است که رابطه ارزش پس انداز دارد.

4. شما هنوز به او اهمیت می دهید

آیا این شخص اعصاب شما را به هم می ریزد و شما را عصبانی می کند، اما شما همچنان به حال او اهمیت می دهید؟ عشق و مراقبت چیزی نیست که بتوان آن را انکار کرد. وقتی کسی را دوست داریم، حاضریم برای از بین بردن موانع بین خود دست به هر کاری بزنیم، و این بدان معناست که شما همچنان می توانید این رابطه را نجات دهید و برای آن بجنگید.

5. شما هنوز بهترین دوستان هستید

آنها می گویند بهترین روابط با دوستی شروع می شود. چه رابطه شما با این شخص به عنوان یک دوست شروع شده باشد و چه به تدریج به یک دوستی محکم تبدیل شده است، رابطه با بهترین دوست شما قطعاً ارزش حفظ کردن را دارد. به عنوان دو دوست بنشینید و در مورد مشکلات خود صحبت کنید و آنها را محترمانه حل کنید.

وقتی یک رابطه ارزش حفظ کردن را دارد چه می کنید؟

اگر شریک زندگی تان فکر می کند که رابطه شما ارزش حفظ کردن را دارد، با پرسیدن سوالات زیر ریشه مشکل را پیدا کنید:

  • چگونه به اینجا رسیدیم؟
  • برای حفظ رابطه مان چه کاری متفاوت می توانیم انجام دهیم؟
  • آیا به اندازه کافی ارتباط برقرار می کنیم؟
  • آیا ما واقعاً یکدیگر را درک می کنیم؟
  • چه چیزی را می توانیم تغییر دهیم؟

راز نجات یک رابطه تسلیم نشدن است. اگر کسی در زندگی شما وجود دارد که دوستش دارید و به او اهمیت می دهید، بررسی کنید و ببینید چگونه می توانید رابطه را نجات دهید.

نشانه هایی از عدم امید به نجات رابطه

1. او از شما سوء استفاده می کند

رابطه ای که در آن مدام به شما توهین می شود باید پایان یابد. هیچ کس مستحق بدرفتاری نیست اگر شوهرتان در زندگی زناشویی مدام شما را مسخره می کند، رابطه شما ناسالم است. به یاد داشته باشید که آزار همیشه فیزیکی نیست و می تواند احساسی یا کلامی نیز باشد. برای اطمینان از این موضوع می توانید با یک درمانگر مشورت کنید.

2. محبت و صمیمیت کافی در یک رابطه وجود ندارد

در زندگی زناشویی گاهی اوقات صمیمیت فیزیکی کمتر از حد معمول می شود و این کاملا طبیعی است. عوامل مختلفی در این امر نقش دارند و به مرور زمان اوضاع عادی می شود، اما اگر رابطه شما به گونه ای شده است که برای مدت طولانی نسبت به یکدیگر محبت نشان نمی دهید یا دیگر صمیمی نیستید، این یکی از علائم منفی است که رابطه به بن بست رسیده است

3. مدام از شما انتقاد می کند

آیا شریک عاشقانه شما با انتقاد از شما دائماً شما را تحقیر می کند؟ طبق یک مطالعه در سال 2020، تحقیر و انتقاد مداوم برای سلامتی مضر است. تحقیر مداوم علاوه بر اثرات سلامتی و جسمی، اعتماد به نفس شما را از بین می برد. اگر چه انتقاد سازنده مفید است، انتقاد بی اساس مداوم مخرب است.

4. او یک اعتیاد درمان نشده دارد

برقراری ارتباط با کسی که به دنبال ترک اعتیاد خود نیست یا به وضوح اعتیاد خود را انکار می کند بسیار دشوار است. اعتیاد تأثیر مخربی بر سلامتی فرد می گذارد و باعث از دست دادن شغل، تأثیر منفی بر وضعیت مالی و تغییر روحیه او می شود. همه اینها باعث می شود اعتیاد ریشه بسیاری از درگیری ها بین زوج ها باشد.

5. اولویت های او تغییر کرده است

اگر قبلاً شما و شریک زندگی‌تان در مورد انتخاب‌های بزرگ زندگی مانند بچه‌دار شدن و محل زندگی به توافق می‌رسیدید، اما اکنون نظر یکی از شما تغییر کرده است، این می‌تواند به بن‌بست برای رابطه شما تبدیل شود.

اگر اهداف و نگرش شما به زندگی دیگر همسو نباشد، ممکن است متوجه شوید که نمی توانید آینده رابطه خود را تصور کنید. با مراجعه به یک درمانگر، می توانید این موارد را بررسی کنید و ببینید آیا می توان رابطه را نجات داد یا خیر.

6. او به شما خیانت کرد

خیانت یکی از مخرب ترین اتفاقاتی است که می تواند در یک رابطه اتفاق بیفتد. خیانت اعتماد طرف مقابل را از بین می برد و بذر شک را در آن می کارد.

7. او دیگر همدلی نمی کند

شریکی که عذرخواهی نمی کند، مسئولیت اشتباهات خود را نمی پذیرد یا سعی نمی کند احساس شما را درک کند، می تواند بسیار ناامید کننده باشد. ممکن است احساس کنید که همیشه باعث بیشتر شدن رابطه می شوید و طرف مقابل آنطور که باید برای نیازها و احساسات شما ارزش قائل نیست.

وقتی رابطه ای ارزش پس انداز کردن ندارد چه می کنید؟

در این حالت معمولاً دلایل قطع رابطه دو طرف قوی و قابل قبول است و با وجود این زوج درمانی ممکن است کمک کننده باشد. چیزهایی که در رابطه شما را دلسرد می کند آنقدر شما را ناامید می کند که حتی نمی توانید تصمیم درستی بگیرید. در این صورت صحبت با درمانگر باعث می شود که فرد بی طرف شرایط را بسنجد و بهترین راه حل را ارائه دهد.

آخرین کلمه

رابطه ای که ارزش پس انداز داشته باشد، نیازمند تلاش، صبر و از خودگذشتگی از هر دو طرف است. قطعا لحظات سختی را پشت سر خواهید گذاشت و ممکن است هر لحظه بخواهید تسلیم شوید، اما اکنون بیش از هر زمان دیگری در حال شرکت مجدد در امتحان هستید. صبور باشید، نتیجه قطعا ارزشش را خواهد داشت.

تو بگو

آیا تا به حال در یک رابطه عاشقانه به بن بست رسیده اید؟ برای حفظ رابطه خود از چه استراتژی استفاده کردید؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمند خود را با ما و کاربران عزیز به اشتراک بگذارید.


کتاب الکترونیکی پیوست شده

اگر می خواهید علت بسیاری از رفتارهای شریک عاشقانه خود یا حتی خودتان در یک رابطه را بفهمید، باید این کتاب را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید