خبرگزاری مهر: موضع وزیر ارشاد درباره جشنواره فجر، اجراهای خارجی و هنرمندان مخالف، اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه هفتم فروردین ماه در جمع خبرنگاران گفت: امسال پنج محور را برای فیلمبرداری اعلام کرده ایم که برخی از دوستان در سال جاری به آن تکیه کردند. تولید در حال حاضر فیلم های پیش تولید هستند و این موضوعات شامل موضوعات مربوط به فلسطین، جمعیت و … می شود صفت مهم ترین ها هم امیدها او هست.

وی افزود: گروه فارابی سال گذشته 11 فیلم به جشنواره فیلم فجر ارسال کرد. اما امسال همه گروه ها تلاش می کنند مثلا امروز از یکی از دوستان گروه های فرهنگی درباره فعالیتشان پرسیدم گفتند پنج فیلم در حال آماده سازی هستند. من معتقدم در جشنواره فیلم فجر امسال یک اتفاق تاریخی در ساخت فیلم هایی در تراز انقلاب اسلامی رخ خواهد داد.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نام همه هنرمندان در لیست هنرمندان مشکل دار آمده است. دارد وی گفت: آنچه دوستان ما گفتند مربوط به مسائل قضایی است و اتحادیه ها سیستم های خاص خود را دارند و این مقررات طبق روال خود اجرا می شود و در مجموع کسانی که اظهار ندامت کردند بازگشتند و آغوش مردم و جامعه برگشت. ما در تلاش هستیم تا فضای کاری را برای آنها فراهم کنیم. اما کسانی که همچنان با آرمان های مردم ایران مخالف هستند، داستان دیگری دارند. در عرصه فرهنگ و هنر باید شخصیت هایی با عشق و علاقه و در کنار مردم ایران در عرصه حضور داشته باشیم.

وزیر ارشاد در زمینه پخش فیلم های خارجی گفت: فیلم های زیادی در لیست انتظار داریم و به زودی نمی توانیم فیلم های خارجی را پخش کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید