مصمم هستیم مشکلات را با برنامه حل کنیم و به نیروی درونی تکیه کنیم


مصمم هستیم مشکلات را با برنامه حل کنیم و به نیروی درونی تکیه کنیم

رئیس جمهور گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به گونه ای طراحی شد که بر اساس نظام فکری و سیره امام راحل (ره) جامع ترین نقشه راه در حوزه حکومت داری و سبک زندگی باشد. ) و رهبر معظم انقلاب. چراغ راه دولت و دولتمردان است.

به گزارش ایسنا، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر سه شنبه در دیدار صادقانه جمعی از طلاب، روحانیون، ائمه جمعه، جماعات و جوانان نخبه حوزه های علمیه در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. . گام دوم انقلاب اسلامی توسط معظم له صادر شد و ایشان رهبری اعلام شده را نقشه راه حکومت مردم دانستند.
رئیس جمهور گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به گونه ای طراحی شد که بر اساس نظام فکری و سیره امام راحل (ره) جامع ترین نقشه راه در حوزه حکومت داری و سبک زندگی باشد. ) و رهبر معظم انقلاب. چراغ راه دولت و دولتمردان است.
آیت الله رئیسی با اشاره به توسعه پایداری جمهوری اسلامی طی سال های گذشته و اتخاذ رویکردهای مختلف، توسعه و پیشرفت در پرتو عدالت اجتماعی را رویکرد دولت سیزدهم دانست و افزود: نگاه انسان ها و ظهور مشکلاتی مانند فقر، تبعیض و محرومیت از اخلاق و معنویت در جوامع از نتایج بی توجهی به عدالت در روند توسعه است.
رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: نظام اسلامی به همه نیازهای بشر رسیدگی می کند و ما به عنوان سربازان نظام با نگاه به گذشته مصمم هستیم راهی را که امام و رهبری ترسیم کرده اند و هر کجا که هست طی کنیم. . آیا انحراف از این مسیر است، بیایید آن را درست کنیم.
آیت الله رئیسی ادامه داد: کسانی هستند که می گویند امکانات و نیازمندی های کشور برای حل همه مشکلات کافی نیست یا این امکان پذیر نیست، اما معتقدیم با اراده قوی ملت ایران به ویژه جوانان عزیز ما هیچ مشکلی وجود ندارد. مشکل لاینحل در کشور است و برای همه مشکلات داخل کشور راه حلی وجود ندارد و این یک هدف دست یافتنی است.
رئیس جمهور با اشاره به رشد اقتصادی کشور و همچنین رشد صنایع و سرمایه گذاری در ماه های گذشته گفت: اگرچه نرخ بیکاری در کشور 8.2 درصد است اما در این صورت با احتساب بهبود بیش از 3 هزار نفر. . واحدهای تولیدی کشور، نرخ بیکاری در برخی استانداری ها به حدود 5 درصد رسیده است.
آیت الله رئیسی موفقیت دولت در عبور از کسری بودجه 480 هزار میلیارد تومانی در سال 1400 بدون استقراض بانکی و ایجاد وجوه را نتیجه اقداماتی در راستای افزایش تولید و درآمد کشور دانست و افزود: هدف دولت نیز حل و فصل اختلافات است. در حوزه اعتبارات، برنامه ریزی برای بازنشستگی، بودجه، حوزه های آب و برق و گاز برای افزایش تولید شش هزار مگاوات برق در سال گذشته و ادامه عملیات اجرایی سایر طرح های تولیدی به ارزش هفت هزار مگاوات در سال جاری، علاوه بر بهره برداری از آب های مختلف. . پروژه های کشور مانند پروژه عظیم آبیاری زیرزمینی خوزستان از جمله این برنامه هاست.
رئیس جمهور تصریح کرد که دولت مصمم است بدون توجه به حواشی و اراده میهن، خون شهدا، افزایش گسترده و حضور پررنگ مردم در عرصه های مختلف، با برنامه و با تکیه بر توان داخلی مشکلات را حل کند. راهپیمایی ها وی در 22 بهمن و بیت المقدس امسال به عنوان ارکان تولید صلابت کشور را دانست و گفت: دولت با تکیه بر این نیرو مسائل و مشکلات را حل خواهد کرد.
آیت الله رئیسی افزود: دولت در زمینه حل و فصل پرونده هسته ای میز مذاکره را رها نکرد، در عین حال به دنبال خنثی کردن تحریم ها بود در حالی که عزتمندانه در میز مذاکره برای رفع تحریم ها تلاش می کرد.
رئیس جمهور با اشاره به عزم و توطئه دشمن برای ناامیدکردن مردم و حمایت از برخی عناصر داخلی، امید بخشی را وظیفه مشترک دولت و حوزه های علمیه دانست و گفت: دولت خود را موظف می داند تا با ایجاد امید در دل مردم، از طریق این کار، امید آفرینی کند. ارائه بهترین و موثرترین آثار و در عین حال انتظار حوزه های علمیه این است که در عرصه تفسیر جهادی با امید آفرینی دشمن مقابله کنند.
«تقویت ارتباط حوزه با دولت به منظور طراحی نظام مسائل و ارائه راهکار برای حل مشکلات» و «کمک به حوزه به دولت در پاسخگویی به شبهات و رفع عقده ذهنی در افکار عمومی به ویژه جوانان». ” و «همکاری حوزه در تلاش برای تبیین دستاوردها و خدمات دولت در راستای ایجاد امید در جامعه و خنثی سازی جنگ روانی دشمن» از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در این دیدار بود.
پیش از سخنان رئیس جمهور آیت الله صادقی رشاد از اساتید معروف حوزه علمیه، حجت الاسلام والمسلمین ابوطریبی فرد امام جمعه تهران، سرکار خانم متولیان معاونت پژوهش خواهران و حجت الاسلام والمسلمین امام جمعه تهران، آیت الله صادقی رشاد و – حوزه های علمیه و رحیمی صادق، مدیر مدرسه تهران و تعدادی از نخبگان جوان قم، نظرات خود را تلاقی کردند و به بیان نظرات خود پرداختند.
«تربیت اخلاقی در سطح عمومی»، «اصلاح ساختار نظام بودجه به عنوان رمز عبور از مشکلات اقتصادی کشور»، «تشکیل قرارگاه راهبردی زنان، خانواده و کودکان با رویکرد هویت دینی»، «احیای سازمان». جوانان و دین با همکاری دولت و ریاست.» تأکید بر تلاش، تبیین گزارش دستاوردهای دولت به ویژه در زمینه کلان پروژه ها» از مهمترین محورهای سخنان مطرح شده در این جلسه است.
در این جلسه همچنین اعلام شد که حوزه علمیه سند مهندسی فرهنگی را تدوین کرده و مرکز راهبری اقتصاد حوزه نیز بسته برنامه های اقتصادی همکاری با دولت را تدوین کرده است.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید