کاخ سفید: ما در درگیری سودان در کنار یک طرف مقابل طرف دیگر نمی ایستیم



هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید در واکنش به درگیری در سودان گفت که ایالات متحده از هیچ طرفی علیه طرف دیگر در مناقشه سودان حمایت نمی کند.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» روز پنجشنبه در نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا از طرف های درگیر در سودان حمایت می کند، گفت: اینطور نیست.

رایان نیوز گزارش داد، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید خاطرنشان کرد که “وضعیت امنیتی در سودان به طور قابل توجهی بدتر شده است.”

وی تاکید کرد که ایالات متحده با دو طرف درگیر در سودان تماس گرفته و به آنها گفته است که “خشونت باید فورا متوقف شود.”

سودان از شنبه گذشته شاهد درگیری های خشونت آمیز و اتهامات متقابل بین نیروهای پشتیبانی سریع به رهبری محمد حمدان داغلو و نیروهای ارتش سودان به رهبری عبدالفتاح البرهان بوده است.

از دیشب تا امروز، ششمین روز متوالی از آغاز نبرد دو طرف، در مجاورت کاخ جمهوری و مقر ارتش، سلاح های سبک و سنگین به گوش می رسد.

پیش از آن و پس از اجرای آتش بس جدید میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع، با وجود درگیری ها، ساعتی پس از اجرای آتش بس، صلح شکننده ای در مناطق مختلف خارطوم حاکم شد.

ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع موافقت خود را با آتش بس 24 ساعته جدیدی اعلام کردند که از ساعت 6 بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی آغاز شد، در حالی که درخواست های بین المللی برای آتش بس و گفتگو و افزایش نگرانی ها در مورد فروپاشی سیستم بهداشتی سودان آغاز شد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که از آغاز درگیری ها در سودان، 330 نفر کشته و نزدیک به 3200 نفر زخمی شده اند.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید