چگونه چرخه اضطراب و بی خوابی را بشکنیم؟


به گزارش ساینس فوکوس، اولین و مهمترین نکته پرهیز از بیدار دراز کشیدن در رختخواب است. اگر در عرض 15 تا 20 دقیقه پس از گذاشتن سر خود روی بالش نخوابیدید، برخیزید. به اتاق دیگری بروید و کارهای آرامش بخش مانند مطالعه، مدیتیشن یا گوش دادن به موسیقی انجام دهید. سپس، وقتی دوباره احساس خواب آلودگی کردید، به رختخواب برگردید.

توصیه می شود که یک ارتباط روانی قوی با رختخواب خود برقرار کنید تا مغز شما به طور یکسان خواب رفتن و خوابیدن را ارزیابی کند. در نهایت، اصول اولیه بهداشت خواب را فراموش نکنید. ابزار کار، کامپیوتر و مانیتور را از اتاق خواب دور نگه دارید و یک ساعت یا بیشتر قبل از خواب به صفحه نمایش به خصوص شبکه های اجتماعی نگاه نکنید. همچنین، اگر می خواهید شانس خواب بهتر شبانه خود را افزایش دهید، از نوشیدنی های کافئین دار بعد از ساعت 2 بعدازظهر خودداری کنید و وعده های غذایی سنگین را هنگام شام نخورید.

گرفتن دوش آب گرم در شب نیز می تواند به خوابی آرام کمک کند. رفتارهایی مانند ورزش در طول روز برای داشتن یک خواب خوب خوب است، اما سعی کنید در صورت امکان از ورزش شدید سه تا چهار ساعت قبل از خواب اجتناب کنید، زیرا بدن شما در اواخر روز مقدار زیادی آدرنالین ترشح می کند که می تواند به خواب شما آسیب برساند. .

اگر روز بعد احساس خواب آلودگی شدید، در مقابل میل به چرت زدن مقاومت کنید، مگر اینکه به دلیل مهمی، مانند رانندگی، مراقب باشید. اگر مطلقاً نمی توانید در برابر چرت زدن مقاومت کنید، سعی کنید آن را به 30 دقیقه محدود کنید و بعد از ساعت 3 بعد از ظهر چرت نزنید.

از خوردن ناهار سنگین بپرهیزید، به خصوص اگر غذا سرشار از قند است، زیرا این امر می تواند باعث خواب آلودگی شما در بعد از ظهر شود. چندین مطالعه نشان داده است که ما در زمان کم خوابی تمایل کمتری به خوردن غذاهای سالم داریم، اما وعده های غذایی با پروتئین بالا ممکن است به جلوگیری از خواب آلودگی بعد از ظهر کمک کند.

در صورت امکان، پیاده روی سریع و کمی هوای تازه ممکن است به جلوگیری از خواب آلودگی در طول روز و بی خوابی شبانه کمک کند. مهمتر از همه، با خود مهربان باشید و انتظارات خود را از آنچه ممکن است روز بعد از یک شب بی قرار به دست آورید، کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید