بیکار بودن به دلیل ChatGPT؛ داستان دو سازنده محتوا با هوش مصنوعی جایگزین شدند


از آنجایی که ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند ChatGPT محبوب شده اند، بسیاری از مردم نگران آینده شغلی خود هستند. اکنون گزارش جدید نشان می دهد که این ترس ها اشتباه نیست و این فناوری واقعاً باعث بیکار شدن برخی از کارگران شده است.

واشنگتن پست در گزارشی جدید یک مطلب را منتشر کرد نویسنده او 25 سال سن دارد و اولیویا لیپکین نام دارد که برای یک شرکت نوپا فناوری کار می کرد. او می گوید زمانی که ChatGPT راه اندازی شد، زیاد به این هوش مصنوعی فکر نمی کرد، اما به تدریج متوجه شد که مدیران این استارت آپ با او تماس گرفتند. اولیویا / چت گت بالاخره یادش می کنند اخراج کن انجام دادند

لیپکین می‌گوید مدیران استارت‌آپ هرگز به او دلیل اخراجش را نگفتند، اما او از نزدیک متوجه شد که فکر می‌کنند ChatGPT بسیار محبوب است. ارزان تر چه کسی حقوق نویسنده را پرداخت می کند. لیپکین می‌گوید: «هر وقت مردم در مورد ChatGPT صحبت می‌کنند، من ناامن می‌شوم و نگران می‌شوم که فناوری جایگزین من شود. اکنون حقیقت به من ثابت کرده است که این ترس ها واقعی بودند و من به دلیل هوش مصنوعی بیکار هستم.» او اکنون به عنوان یک سگ گردان کار می کند.

اولیویا لیپکین

وضعیت اقتصادی ارتباطی با گرایش به سمت هوش مصنوعی ندارد

یکی از موضوعات اصلی در پرونده لیپکین، شرایط اقتصادی زمانی است که ما در آن زندگی می کنیم. به دلیل این شرایط، مصرف کنندگان پول کمتری خرج می کنند و شرکت ها باید هزینه های خود را کاهش دهند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

اریک فاین

“اریک فاین” نویسنده محتوا یک نفر دیگر هم هست که در 10 سال گذشته در حوزه کاری خود کسب و کار خوبی دارد و با عقد قراردادهای مختلف با شرکت های مختلف درآمد خوبی برای خانواده و فرزندش به دست آورده است. با این حال، در ماه مارس، یکی از بزرگترین مشتریانش اعلام کرد که دیگر با Fine کار نمی کند و به ChatGPT تغییر خواهد کرد.

سایر مشتریان او نیز یک به یک شروع به استفاده از هوش مصنوعی کردند. فاین می‌گوید که به پیمانکارانش هشدار داده بود که ChatGPT نمی‌تواند با خلاقیت و دقت انسان‌ها مطابقت داشته باشد، اما آنها آن را ترجیح دادند. خطر بپذیرید که با این فناوری کار کنید تا هزینه کمتری بپردازید. در نتیجه، کسب و کار فاین بسته شده است و او اکنون می خواهد لوله کش و سنگ تراشی شود.

مجمع جهانی اقتصاد پیش از این پیش بینی کرده بود که 83 میلیون شغل در پنج سال آینده از بین خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید