هشدار هواشناسی 5 استان کشور



به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، پیش بینی کلی نقشه های جامع و آتی سازمان هواشناسی نشان می دهد طی پنج روز آینده در اکثر مناطق کشور جوی آرام با دمای نسبتا بالا پیش بینی می شود.

امروز در بعدازظهر و اوایل شب در شمال غرب آذربایجان، شمال و شرق آذربایجان، اردبیل، ارتفاعات البرز، کرمان، سیستان و بلوچستان رشد ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

فردا یکشنبه در شمال شرق آذربایجان، آذربایجان غربی، اردبیل و جنوب سیستان و بلوچستان و دوشنبه در نیمه شمالی استان های آذربایجان شرقی و اردبیل به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی است. در مناطق مستعد وقوع پدیده گرد و غبار پیش بینی می شود.

سه شنبه هفته آینده بارش های پراکنده و گاهی وزش باد در سواحل دریای خزر و شمال خراسان رخ می دهد.

به گزارش تسنیم، طی پنج روز آینده در برخی مناطق شرق، غرب و دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود. امروز دریای خزر و تا فردا خلیج فارس در غرب تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

توضیحات سیستم: افزایش شیب فشار سطح زمین

زمان پایان: شنبه 27/03/1302

نوع خطر: بادهای نسبتاً شدید تا شدید، ارتفاع و نفوذ گرد و غبار

ناحیه اثر:

شنبه 27/03/1402: شرق و جنوب سمنان، خراسان رضوی، ایلام، خوزستان، بوشهر.

تاثیر ریسک: در مناطقی که در معرض گرد و غبار زیاد، دید کم و کیفیت هوای پایین هستند، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط تابلوها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و احتمال شکستگی وجود دارد. نهال ها و درختان کهنسال

توصیه ها: پرهیز از جابجایی غیرضروری بیماران تنفسی، سالمندان و کودکان، احتیاط در تردد جاده ها، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های ساختمانی، احتیاط در عبور و مرور و پارک نکردن خودروها در کنار ساختمان های نیمه کاره. درختان کهنسال

دیدگاهتان را بنویسید