جدیدترین مرکز دفع زباله آرادکوه


به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علی سیلاجه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره اقدامات انجام شده برای مرکز امحای زباله در آرادکوه اظهار داشت: شهرداری در حال پیگیری موضوع آرادکوه است و به طور مستمر در حال انجام اقدامات مناسب است. یکی از مهمترین اقدامات کنترل شیر آب است و فاضلاب آن منطقه به فاضلاب خوبی برای کشاورزی تبدیل می شود.

وی بیان کرد: پالایشگاه ها نیز توسعه یافته اند اما بخش مهم دیگر تبدیل پساب به (سوخت حاصل از ضایعات) یا سوخت مورد نیاز کارخانه های سیمان است که سوخت مورد نیاز صنایع سیمان به کارخانه های سیمان استان تهران می رسد که بسیار زیاد است. موضوع مهم و خطرناک است و در دستور کار کمیته پسماند و کارگروه پسماند قرار دارد.

و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: یکی از امور مهم و مهم در شهرداری حمل زباله از منطقه آرادکوه است که البته شهرداری در این زمینه اقدامات مناسبی را انجام می دهد. شهرداری مشاورانی استخدام کرده و تلاش می کنند زباله ها را به ارزش افزوده تبدیل کنند.

سیلاگه در پایان درباره حمل زباله خاطرنشان کرد: حمل زباله موضوعی کلیدی است تا بتوان چندین نقطه جغرافیایی مختلف را در تهران و در فاصله ای از شهر جانمایی کرد و سپس زباله را به این مناطق منتقل کرد. در این زمینه مکاتباتی با سازمان محیط زیست نیز توسط شهرداری انجام شده است، اما تمرکز ما بر روی موضوع مهم تفکیک در مبدا است که یک رویه اصولی است.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید