کارگران ساختمانی بیمه اجتماعی می‌شوند


به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا فلاحتی صبح امروز در جمع خبرنگاران، نشانی bimekar.mcls.gov.ir را به عنوان آدرس سامانه جدید بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی معرفی و اظهار کرد: واجدین شرایط ثبت‌نام، از طریق استعلام و بازدید میدانی کارشناسان مشخص می‌شوند.

وی عدم اشتغال در سایر حوزه‌های تجاری، برای بازرگانی، خدماتی و صنعتی، داشتن کارت مهارت از فنی و حرفه‌ای و عدم عضویت در هیچ صنف دارای مجوز را از جمله شروط ثبت نام در بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی دانست و افزود: متقاضی این نوع بیمه نباید مالک وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: داشتن کارت بهداشت و عدم مشمولیت مقررات خاص از نظر بیمه و بازنشستگی یکی دیگر از شروط عضویت در بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی است.

فلاحتی تصریح کرد: کلیه کارگران ساختمانی حائز شرایط متقاضی بیمه نامه تأمین اجتماعی در سراسر کشور می‌‎توانند با در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز نظیر (کارت ملی و شناسنامه، قبوض برق و تلفن، کارت مهارت معتبر فنی و حرفه‌ای)، نسبت به ثبت نام در این سامانه و گرفتن کد رهگیری اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه کارگروه رفع موانع اجرایی بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، ثبت نام کلیه کارگران ساختمانی اعم از بیمه شده و بیمه نشده در این سامانه الزامی است.

پایان پیام/الف




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید