بخشی از بستر و حریم رودخانه عباس آباد آزادسازی می‌شود


به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ صبح امروز مسوولان قضایی استان برای بررسی مجدد وضعیت بستر و حریم رودخانه عباس آباد از آن رودخانه بازدید کردند.

دادستان همدان در این بازدید عنوان کرد: برابر با اصل ۴۵ قانون اساسی بستر و حریم رودخانه‌ها، کانال‌ها، مسیرها، قنات‌ها، آبراهه‌ها و موارد مشابه جزو انفال و از اموال عمومی بوده و تصرف این مکان ها غیرقانونی است.

حسن خانجانی تصریح کرد: آزادسازی بستر رودخانه‌های استان به جد در دستور کار ما قرار دارد تا جایی که در یکی دو سال اخیر با ورود این دادستانی آزادسازی و رفع تصرف از بستر رودخانه آبشینه انجام شد و مدتی بعد آزادسازی بستر رودخانه چشمه قصابان انجام گرفت.

وی افزود: درباره رودخانه عباس آباد نیز در یک سال اخیر پیگیری‌هایی انجام شد و با توجه به شرایط موجود، ابتدا باید طرح مطالعاتی و تعیین حدود برای آزادسازی بستر و حریم رودخانه در دستور کار قرار می گرفت که انجام شده و اکنون هم شرایط لازم برای آزادسازی لااقل بخشی از بستر رودخانه فراهم شده است.

محمدرضا عدالتخواه رییس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه رودخانه‌ها جزو انفال هستند و باید همه مردم از آن بتوانند استفاده کنند، گفت: به منظور احیای حقوق عامه، با توجه به بررسی های انجام گرفته، پایان هفته جاری بخشی از بستر این رودخانه آزادسازی خواهد شد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید