اجرای طرح ملی دادرس در ۲۰۱ مدرسه چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مسعود مثنوی گفت: دوازدهمین دوره‌ طرح ملی دادرس(دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت)، با حضور مربیان آموزش‌دیده جمعیت هلال‌ احمر در ۲۰۱ مدرسه چهارمحال و بختیاری آغاز شد و پس از تدریس سرفصل‌ها و آزمون درون‌مدرسه‌ای گروه‌های منتخب به مسابقات صعود می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری در خصوص مباحث آموزشی طرح ملی دادرس به دانش آموزان مقاطع تحصیلی اول و دوم متوسطه، افزود: دانش‌آموزان در این طرح با هشت آیتم امدادی از جمله مخاطرات طبیعی، ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، اطفای حریق، حمل و انتقال مصدوم و اسکان اضطراری آشنا می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه آماده‌سازی جامعه در برابر مخاطرات به‌ منظور کاهش آثار آسیب‌های ناشی از سوانح و حوادث در چرخه مدیریت بحران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اضافه کرد: آموزش، تربیت و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و خانواده آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

مثنوی بیان کرد: افزایش ایمنی و کاهش خطرپذیری مدرسه یکی از اهداف این طرح است که دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی خود دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه را آموزش می‌بینند و پس از آن در طرح کاربینی میدانی عملیاتی دادرسان در پایگاه‌های امداد و نجات و شعب جمعیت هلال‌احمر استان که در تابستان برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یازده دوره از اجرای طرح ملی دادرس برای ارتقای سطح آمادگی دانش‌آموزان تأثیر زیادی داشته است، ادامه داد: المپیاد ملی دانش‌آموز آماده در روزهای سخت نیز با هدف افزایش سطح ایمنی و خطرپذیری مدارس و مقابله با حوادث و بلایای طبیعی در روزهای سخت، برگزار می‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید