5 مرحله انتخاب عینک مناسب


پیداکردن یک عینک مناسب، نه‌تنها به دید بهتر کمک می‌کند بلکه روی ظاهر شما نیز مؤثر است. وقتی فریم‌ عینک با استیل و سلیقه‌تان همخوانی داشته و درعین‌حال زیبا باشد، می‌توانید با اعتمادبه‌نفس بیشتری آن را استفاده کنید. اما پیداکردن بهترین نوع فریم‌ عینک، متناسب با چهره فرد، مسیر را پیچیده می‌کند. فروشگاه کورد اپتیک با فروش عینک آفتابی و عینک طبی با بهترین کیفیت، به شما کمک می‌کند تا در 5 مرحله، مناسب‌ترین شکل فریم‌ها را با توجه به فرم صورتتان انتخاب کنید. پس برای انتخاب عینک مناسب خود، تا انتها همراه ما باشید.

چگونه عینک مناسب بخریم؟ توصیه‌های فروشگاه کورد اپتیک چیست؟

مرحله اول: مراجعه به بینایی‌سنجی

بینایی‌سنجی یا آزمایش چشم یک فرایند مهم پیش‌از خرید عینک‌ طبی است. اگر قصد خرید این نوع عینک را دارید، پیش‌از هر چیز باید نمره چشم خود را بدانید. مراجعه به بینایی‌سنجی به شما کمک می‌کند تا مشخص شود آیا نیاز به لنز خاصی دارید یا خیر.

از آزمایش‌های مختلف برای اندازه‌گیری دقیق قدرت بینایی و تشخیص هرگونه اختلال بینایی مانند دوربینی، آستیگماتیسم، یا افت نوری استفاده می‌شود. با تشخیص صحیح نیازهای بینایی‌تان، عینک با لنز مناسب برای شما تجویز می‌شود. همچنین با اندازه‌گیری فاصله بین مرکز هر چشم و دیسک فریم، قاب عینک متناسب با چهره شما انتخاب می‌شود. با داشتن این اندازه‌ها، فروش عینک آفتابی و عینک طبی برای فروشنده آسان‌تر است.

مرحله دوم: تشخیص فریم‌ها متناسب با فرم چهره و کمک‌گرفتن از کارشناسان فروشگاه کورد اپتیک

چهره گرد، بیضی، مربع، الماسی یا قلبی دارید؟ شناخت شکل چهره می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام شکل فریم بهترین مورد برای شما است.

صورت گرد:

  • فریم‌های مناسب: فریم‌های مربعی یا مستطیلی معمولاً از چهره گرد بزرگ‌تر هستند. این ویژگی می‌تواند باعث شود چهره شما باریک‌تر و بلندتر به نظر برسد و به فرم صورتتان تعادل ببخشد.
  • فریم‌های نامناسب: فریم‌های بدون حاشیه، فریم‌های گرد و فریم‌های کوچک می‌توانند ظاهر گرد صورت را بیشتر کنند و چهره گرد شما را حتی گردتر نشان دهند.

صورت بیضی:

  • فریم‌های مناسب: فریم‌هایی که یک پل (نگهدارنده بین 2 عدسی) محکم دارند، از پهن‌ترین قسمت چهره بزرگ‌ترند و شکل هندسی دارند، مناسب چنین صورت‌هایی هستند.
  • فریم‌های نامناسب: عینک‌هایی که بیش از نیمی از چهره شما را پوشش می‌دهند، تعادل و تقارن طبیعی چهره بیضی را به هم می‌ریزند.

صورت مربع:

  • فریم‌های مناسب: عینک‌هایی که زوایای تیز ندارند و قسمت پل آن‌ها، بالای بینی شما قرار می‌گیرد، چهره‌های مربعی را متعادل می‌کنند. عینک‌های بیضی یا گرد که به زوایای چهره مربعی تعادل و ظاهری باریک‌تر اضافه می‌کنند را حتما برای خرید، در نظر بگیرید.
  • فریم‌های نامناسب: فریم‌های زاویه‌دار و جعبه‌ای می‌توانند ویژگی‌های زاویه‌دار صورت را تیزتر کنند و توجه را به سمت گوشه‌ها می‌برند.

صورت الماسی:

  • فریم‌های مناسب: فریم‌های عینکی که از پیشانی و چانه باریک‌تر یا از عرض گونه‌ها بزرگ‌تر باشند، مناسب این چهره‌ها هستند. با این قاب‌ها توجه به‌سمت گونه‌ها و ویژگی‌های ظریف صورت می‌رود. قاب‌هایی مثل عینک‌های چشم‌گربه‌ای و فریم‌های بیضی این ویژگی را دارند.
  • فریم‌های نامناسب: فریم‌های زاویه‌دار و باریک که روی عرض گونه‌ها تأکید دارند، مناسب چنین چهره‌هایی نیستند. این قاب‌ها، توجه را به ویژگی‌های باریک صورت جلب می‌کنند.

صورت قلبی‌شکل:

  • فریم‌های مناسب: قاب‌هایی که عرض پیشانی را کمتر و فک کوچک را متعادل کنند و عینک‌های گرد یا عینک‌های مربعی با لبه‌های منحنی برای این افراد توصیه می‌شوند.
  • فریم‌های نامناسب: از هر نوع فریم یا رنگی که توجه را به پیشانی جلب می‌کند، دوری کنید. این قاب‌های نامناسب شامل فریم‌هایی با دسته‌های تزئینی یا قسمت بالایی بزرگ هستند.

به یاد داشته باشید که کلید پیداکردن شکل فریم مناسب این است که مخالف ویژگی‌های برجسته صورت شما باشد. فریم‌های پرفروش عینک ‌آفتابی و عینک‌ طبی، آن دسته از محصولاتی هستند که با خطوط صورت تضاد داشته باشند و تقارن و تعادل را به‌سمت برجسته‌ترین ویژگی‌ها هدایت کنند. شما میتوانید از کارشناسان فروش فروشگاه کورد اپتیک برای انتخاب قاب مناسب کمک بگیرید.

مرحله سوم: رنگ پوست و رنگ مو را در نظر بگیرید

رنگ‌های مختلف فریم می‌تواند رنگ پوست و رنگ موی شما را تکمیل کنند و ظاهر کلی شما را بهبود ببخشند. به‌طورکلی، پوست گرم (زرد یا طلایی) با فریم‌هایی با رنگ‌های خاکی مانند قهوه‌ای، طلایی یا لاک‌پشتی خوب به نظر می‌رسد. پوست سرد (صورتی یا آبی) با فریم‌های نقره‌ای، مشکی یا جواهری مانند آبی یا بنفش خوب هستند. رنگ قاب عینک‌ آفتابی و عینک ‌طبی بهتر است متضاد با رنگ مو باشد. این تضاد، ظاهری متعادل در شما ایجاد می‌کند.

مرحله چهارم: استایل شخصی خود را مشخص کنید

عینک یک اکسسوری است که می‌تواند استایل شخصی شما را منعکس کند. در نظر بگیرید که آیا یک ظاهر کلاسیک، جاودانه، یک سبک جسورانه و مرسوم، یا چیزی مابین این‌ها را ترجیح می‌دهید. به‌دنبال قاب‌هایی باشید که مطابق با جزئیات تیپ شما باشند و به شما احساس اعتمادبه‌نفس و راحتی بدهند. فروشگاه کورد اپتیک تنوع زیادی در فروش عینک ‌آفتابی و عینک‌ طبی با استایل‌های مختلف دارد.

مرحله پنجم: سبک زندگی خود را در نظر بگیرید

به فعالیت‌های روزانه خود و اینکه چگونه عینک شما در سبک زندگی‌تان قرار می‌گیرد، فکر کنید. مثلاً اگر زیاد ورزش می‌کنید، انتخاب نوع فریم عینک شما با فردی که زیاد با رایانه کار می‌کند، متفاوت است.

 

فریم‌هایی را در نظر بگیرید که بادوام و سبک هستند. اگر زمان زیادی را صرف کار با رایانه می‌کنید، ممکن است بخواهید فریم‌هایی با پوشش ضد انعکاس برای کاهش تابش نور آبی صفحه‌نمایش انتخاب کنید. به‌طورکلی، سبک زندگی می‌تواند تأثیر مهمی روی انتخاب فریم عینک داشته باشد که در ادامه توضیحاتی درباره این تأثیرات می‌دهیم:

  • فعالیت‌های روزانه: نوع فعالیت‌هایی که در طول روز انجام می‌دهید، می‌تواند تأثیری چشم‌گیر در انتخاب فریم عینک داشته باشد. برای مثال اگر شغل یا فعالیت شما نیازمند حرکت فعال و ورزش است، بهتر است فریم‌هایی با ساختار سبک و مقاوم انتخاب کنید. این فریم‌ها می‌توانند در برابر ضربه‌ و لرزش مقاومت بیشتری داشته باشند.
  • استفاده از رایانه و دستگاه‌های الکترونیکی: اگر برای مدت طولانی از رایانه یا دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کنید، ممکن است به‌دنبال فریم‌هایی با پوشش ضدنور انعکاسی باشید. این پوشش می‌تواند از برخورد نور مزاحم و ایجاد درخشش در لنز عینک جلوگیری کند و باعث راحتی بیشتر در استفاده طولانی‌مدت شود. حتماً با کارشناسان فروشگاه کورد اپتیک در این مورد مشورت کنید.
  • سبک زندگی فعال: اگر سبک زندگی شما شامل فعالیت‌های ورزشی یا فعالیت‌های خارج از منزل است، احتمالاً نیاز به فریم عینکی با قابلیت ضدضربه و مقاومت بیشتر دارید. این نوع فریم‌ها معمولاً از موادی مانند تیتانیوم یا نایلون ساخته می‌شوند و در برابر ضربه‌ها و شرایط سخت، مقاوم هستند.
  • سبک زندگی رسمی یا غیررسمی: سبک زندگی شما می‌تواند متناسب با محیط کار یا فعالیت‌های رسمی و غیررسمی‌تان باشد. اگر در محیطی رسمی کار می‌کنید و به‌دنبال یک فریم عینک ظریف و کلاسیک هستید، قاب‌های فلزی مناسب شما هستند. در مقابل اگر سبک زندگی شما غیررسمی است و به‌دنبال یک فریم مدرن هستید، فریم‌های کوچک یا بسیار بزرگ و رنگارنگ و با جزئیات جذاب می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

نکات مهم در مورد انتخاب عینک

اگر مطمئن نیستید که کدام فریم برای شما مناسب‌تر است، از ابزارهای آنلاین استفاده کنید. ابزارهای آنلاین اغلب به شما این امکان را می‌دهند که عکسی از خود آپلود کنید تا به‌صورت مجازی فریم‌های مختلف را امتحان کنید. این کار به شما نشان می‌دهد که عینک انتخابی‌تان چگونه روی صورتتان به نظر می‌رسد.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید پیداکردن فریم عینک مناسب، ممکن است نیاز به آزمون‌وخطا داشته باشد. از تجربه گزینه‌های مختلف نترسید و از دوستان، خانواده یا متخصصان عینک بازخورد بگیرید. در نهایت قاب‌هایی را انتخاب کنید که به شما احساس اعتمادبه‌نفس و راحتی ببخشند و با سبک و استایل شما تناسب داشته باشند. فروشگاه کورد اپتیک واردکننده مستقیم عینک‌های طبی و آفتابی از برترین برندهای جهان است و انواع قاب متناسب با صورت شما را ارائه می‌دهد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید