فراگیری کشاورزی دانش‌بنیان با ساخت سامانه‌ای ویژه برای آبیاری



سامانه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آبیاری کشاورزی از دستاوردهای یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان است که کاربرد آن موجب کاهش مصرف آب و جلوگیری از تنش‌های گیاهان می‌شود.

به گزارش ایسنا، در دومین نمایشگاه ملی آبادیران با حضور سردار حزنی، فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دکتر حمید رضا شکری، دستیار معاون عملی در امر مردمی‌سازی و مدیر برنامه ملی آبادیران، دکتر عبدالمجید مرشدی، مدیرکل تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از سامانه سخت افزاری و نرم افزاری آبیاری کشاورزی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان رونمایی شد.

این محصول سامانه سخت‌افزاری و نرم ‌افزاری وِیژه آبیاری مزارع کشاورزی است. این سامانه کار یکپارچه‌سازی منطقی رابرای کشاورزان انجام می دهد و کشاورز می‌تواند همه زمین‌ها را در یک پنل مشاهده کند.

این سامانه همه نیاز آبیاری گیاه اعم از بهترین زمان آبیاری و مقدار دقیق آب را به کشاورز اعلام می‌کند. این مساله باعث می‌شود مصرف آب و تنش‌های آبی گیاه کاهش یابد.

در این مراسم محمد جواد مطهری شریف، بنیان‌گذار این شرکت دانش بنیان در آیین رونمایی این محصول اظهار کرد: این سامانه باعث می‌شود مصرف کود بهینه‌سازی شود. معمولا در زمان کوددهی، به علت مصرف آب زیاد، کود از محدوده ریشه خارج می‌شود، اما استفاده از این مصحول باعث می‌شود ۴۰ درصد مصرف آب کمتر و کود به صورت بهینه مصرف شود و با پیشگیری از تنش‌های آبی، عملکرد و کیفیت محصول ارتقاء یابد.

وی اظهار کرد: تمرکز اصلی مجموعه ما در این طرح به روی قشر کشاورزان خرده مالک با شعار فراگیری کشاورزی دانش‌بنیان یعنی توانمندسازی کشاورزی با دانش‌بنیان‌هاست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید