مهر و آرمن پرس تفاهمنامه امضا کردند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر، گروه رسانه‌ای مهر و خبرگزاری آرمن‌پرس ارمنستان در راستای ارتقای همکاری‌های بین‌المللی و تبادل خبر، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این نشست به صورت مجازی برگزار شد و در آن محمدمهدی رحمتی، مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر، حسین طاهری، معاون خبرگزاری مهر، و محمد صرفی، سردبیر روزنامه تهران تایمز، به نمایندگی از گروه رسانه‌ای مهر و همچنین خانم نازاریان، مدیر خبرگزاری آرمن‌پرس، خانم کاسیان، معاون و آقای خلقتیان، سردبیر خبرگزاری آرمن‌پرس حضور داشتند.

محمدمهدی رحمتی، مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر، با اشاره به قدمت حدود ۱۰۵ ساله خبرگزاری آرمن‌پرس و به عنوان یکی از اصلی‌ترین رسانه‌های کشور ارمنستان، به رابطه دیرینه، گرم و صمیمی دو کشور اشاره کرد. وی گفت: متأسفانه در زمینه‌های رسانه‌ای و فرهنگی فعالیت چشمگیر و قابل توجهی نداشته‌ایم. ما بسیار خوشحال هستیم که می‌توانیم به سهم خود گامی مهم در جهت رفع کمبود همکاری‌های رسانه‌ای و فرهنگی برداریم.

رحمتی با اشاره به حساسیت‌های موجود در رابطه با مرز مشترک دو کشور و خلاء اخبار دقیق در این رابطه گفت: این باعث خوشحالی است که مردم ایران و ارمنستان از این پس می‌توانند اخبار درست و دقیقی از یکدیگر دریافت کنند.

وی افزود: ایران و ارمنستان در موارد بسیاری در عرصه‌های بین‌المللی درگیر بایکوت خبری و همچنین اخبار جعلی هستند که از رسانه‌های کشورهای متخاصم بر آنها تحمیل می‌شود. امیدوار هستم که این همکاری قدمی باشد در جهت مقابله مشترک با این اخبار نادرست و جعلی.

مهر و آرمن پرس تفاهمنامه امضا کردند

در ادامه خانم نازاریان، مدیر خبرگزاری آرمن‌پرس، گفت: این رویداد یک نقطه عطف جدید در تاریخ دو رسانه و همچنین رسانه‌های ایران و ارمنستان به شمار می‌آید.

وی افزود: در دنیای امروز که رسانه‌ها و سکوهای اجتماعی نقش مهمی در تغییر شکل زندگی ما و تأثیرگذاری بر تصمیماتمان ایفا می‌کنند، ضروری است که اطلاعات معتبر، قابل اعتماد و تأیید شده به مخاطبان خود ارائه دهیم. وظیفه‌ی ما این است که مردم را آگاه کرده، آموزش داده و به یکدیگر متصل کنیم.

نازاریان در انتها خاطرنشان کرد: اطمینان دارم شراکتی که امروز ایجاد می‌کنیم، تبادل خبر جامع‌تر، بینش عمیق‌تر و درک بیشتری از رویدادهای دو کشور ایجاد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید