پیش بینی بازار طلا/ بهترین فرصت‌ برای مبادلات



رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اعلام اینکه طی یک ماه اخیر قیمت‌ها در ثبات نسبی قرار دارد، گفت: بعید است که دیگر شاهد نوسان خاصی در بازار باشیم و می‌توان گفت که بهترین فرصت‌ برای مبادلات است.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: هفته‌ای که گذشت، بسیار آرام و البته کاهشی بود. از اواسط هفته این کاهش نسبی اتفاق افتاد. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: البته با این روند کاهشی، متاسفانه بازار به سمت و سوی رکود و نبود تقاضا رفته و همان شرایط بحرانی که از ابتدای سال در صنف ما ایجاد شده، ادامه‌ پیدا کرده و تشدید شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، شرایط قیمت‌ها بسیار خوب است و باتوجه به اینکه یک ماهی است که قیمت‌ها در ثبات نسبی قرار دارد، لذا بعید است که دیگر شاهد نوسان خاصی در بازار باشیم و می‌توان گفت که بهترین فرصت‌ برای مبادلات است.

این مقام صنفی تصریح کرد: شرایط صنعت ما به لحاظ اقتصادی، چندان مناسب نیست و علیرغم گذشت سه ماه از سال،  هنوز رونق و آرامش به این صنف بازنگشته است؛ این شرایط اگر تداوم پیدا کند، تبعات خوبی نخواهد داشت و می‌تواند آسیب جبران ناپذیری برای صنعت طلا و جواهر کشور و به‌ویژه واحدهای تولیدی داشته باشد. 

بذرافشان در رابطه با آخرین قیمت معاملات سکه و طلا در بازار گفت: در آخرین معاملات پایانی هفته در روز گذشته (پنجشنبه) هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۴٠ میلیون و ١۵٠ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ٣۶ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان قیمت داشت. نیم سکه ٢٢ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان و ربع سکه ١۴ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان دادوستد شد. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز در آخرین معاملات هفته شش میلیون و ٩٠٠ هزار تومان قیمت داشت. 

وی افزود: هر مثقال طلای آب شده در آخرین معاملات پایانی هفته، ١۴ میلیون و ٣٧٠ هزار تومان دارای بها بود و هر گرم طلای ١٨ عیار سه میلیون و ٣١٧ هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید