۱۰ پیشنهاد برای بهبود پروفایل لینکدین در کمتر از ۵ دقیقه


لینکدین شبکه اجتماعی ویژه کار و کاریابی است که این روزها در ایران هم مورد توجه قرار گرفته است. این شبکه اجتماعی به شما اجازه می‌دهد با ارائه رزومه خود کار پیدا کنید. همینطور می‌توانید با دیدن رزومه دیگران نیروی کار حرفه‌ای و متخصص جذب کنید.

این روزها هر شخصی که دنبال شغلی بهتر است حسابی در لینکدین می‌سازد. اما ساختن حساب برای یافتن کار بهتر کافی نیست و شما باید حساب کاربری یا پروفایل خوبی داشته باشید.

تنها با چند تغییر کوچک می‌توانید حساب کاربری لینکدین خود را تبدیل به یک پروفایل حرفه‌ای کنید. در ادامه ۱۰ پیشنهاد برای بهبود پروفایل لینکدین شما داریم. این ۱۰ پیشنهاد ساده پروفایل شما را به یک پروفایل مرتب، منظم و حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

۱. پروفایل خود را عمومی کنید

پیش از هر کاری تنظیمات حساب خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که پروفایل شما عمومی و قابل مشاهده است. این تغییر ساده باعث می‌شود تا شما در جست‌وجوهای لینکدین ظاهر شوید. عمومی کردن پروفایل اولین و مهم‌ترین گام در ورود به بازار مشاغل لینکدین است.

۲. محل زندگی خود را مشخص کنید

این کار باعث بهبود دقت هنگام جستجوی افراد می‌شود. این مرحله نه تنها برای یافتن شغل حضور مناسب مفید است؛ بلکه راهی برای انتقال شبکه ارتباط شما از دنیای مجازی به دنیای واقعی است. با این کار افراد در شبکه گسترده شما متوجه می‌شوند که در شهر آن‌ها زندگی می‌کنید – بنابراین ممکن است از شما برای ملاقات حضوری یا رویدادی جالب دعوت کنند.

۳. مهارت‌های مهم و موثر خود را هوشمندانه انتخاب کنید

احتمالا شما هم اولین مهارتی که در لینکدین خود وارد کردید چیزی شبیه ورود یا اکس بود. این کار غلط است. اجازه ندهید مهارت‌هایی مثل کار بار اکسل یا ورد باعث شود مهارت‌های اصلی حرفه‌ای شما پنهان بماند.

دو شاخص اصلی را برای انتخاب مهارت خود در نظر بگیرد:

  • مهارت شما معرف توانایی شما در کاری خاص است و باید داستانی درباره شما بگوید
  • کلمات کلیدی آن مهارت باید باعث نمایش بیشتر شما در لیست جست‌وجو شود

سه پیشنهاد مهم درباره بهبود وضع بخش مهارت پروفایل لینکدین شما داریم:

  • هر مهارت بی‌معنی‌ای را حذف کنید. مثلا کار با ورود برای روانشناس مهارتی بی‌معنی است.
  • مهارت‌هایی را اضافه کنید که در صنعت و حوزه شغل شما کلیدی و مهم است. برای یک روانشناس فن‌بیان مهارت کلیدی و خاصی است.
  • لیست را با اولویت مهارت‌های مهم‌تر، مرتب کنید.

۴.یک آدرس و نام کاربری مناسب انتخاب کنید

شبیه هر شبکه اجتماعی دیگر، وقتی برای اولین بار عضو لینکدین می‌شوید، یک لینک (URL) بسیار طولانی و غیرشخصی به شما اختصاص داده می‌شود. به نظر شما matinrasooli24214 نام بهتری است یا matinrasooliIR؟

یک نام کاربری هوشمندانه و جذاب ظاهر آدرس اختصاصی صفحه شما را بهتر می‌کند. به این صورت دیگر نگران نیستید که آدرس شما اشتباه شود.

این کار را چطور می‌شود در سه مرحله انجام داد:

۱. روی پروفایل کلیک کنید.

۲. روی ویرایش پروفایل کلیک کنید و از آن جا ویرایش آدرس را انتخاب کنید.

پیشنهاد: می‌توانید حوزه کاری خود را در نام کاربری خود لحاظ کنید. مثلا: Matinrcontent. سعی کنید نام کاربری شما در شبکه‌های اجتماعی یکسان و معرف برند شما باشد.

پیشنهاد برای بهبود پروفایل لینکدین

۵. تصویر پس‌زمینه یا همان کاور انتخاب کنید

این یکی از ویژگی‌های جذاب لینکدین است که از عکس کاور فیسبوک الهام گرفته است. انتخاب عکس هوشمندانه پس زمینه می‌تواند به مخاطب شما راهنمایی کند که شما در چه زمینه‌ای فعال هستید.

۶. عکس پروفایل به روز و استاندارد انتخاب کنید

بر اساس گزارش لینکدین، پروفایل‌هایی که در آن‌ها از عکس پرسنلی استفاده شده است، ۱۴ برابر بیشتر از پروفایل‌هایی که عکس ندارند، دیده می‌شوند. عکس پرسنلی شما باید واضح و شفاف باشد.

ویژگی‌های عکس پروفایل لینکدین:

  • واضح باشد
  • شفاف باشد
  • نسبت به لحن برند شخصی شما جدی یا کمی صمیمی باشد
  • تمام رخ باشد
  • شخصی و پرسنلی باشد

۷. اطلاعات تماس را به روز کنید

مطمئن شوید که ایمیل، شماره‌ی تلفن، وب‌سایت و هر راه ارتباطی که معرفی کردید به روز و در دسترس باشد. اگر راه ارتباطی شما مخدوش یا مسدود باشد به راحتی فرصت‌های شغلی خوب را از دست می‌دهید.

۸. سوابق شغلی خود را مشخص کنید

سوابق شغلی و کاری خود را شفاف و دقیق بنویسد. نیاز به طولانی نویسی و ذکر هر شغل کوچکی نیست. می‌توانید مشاغل آزاد یا فریلنس را با یک عنوان مشخص کنید.

بخش توضیحات مشاغل را هم فراموش نکنید. اشاره‌ای به تجربه‌های خود داشته باشید. یادتان باشد قصه‌گویی و ارائه درست تجربه‌ها شما باعث می‌شود شغل بهتری پیدا کنید.

پیشنهاد: روی ارائه مهارت خود تمرکز کنید. اگر یک ارائه خوب داشته باشید شغل به دنبال شما خواهد آمد. به اپل نگاه کنید با تبلیغ و ارائه خوب مشتری را جذب می‌کند.

۹. ادبیات و لغت‌های کلیشه‌ای را حذف کنید

آیا یک فرد پرشور، با انگیزه و اهل کار تیمی هستید؟ تکرار این لغت‌های کلیشه‌ای چیزی به شما اضافه نمی‌کند. این کار تنها باعث می‌شود شبیه بقیه شوید.

طی یک تحقیق مشخص شد کلماتی مثل انگیزه، پرشور، سابقه و… از کلمات تکراری پروفایل‌های لینکدین است. پس تلاش کنید کمی متفاوت باشید.

به جای توصیف‌هایی که بیشتر متکی بر نوعی ادبیات انگیزشی و واژه‌های تکراری هستند، سعی کنید از تجربه‌های خود بگویید. به یاد داشته باشید که دو صد گفته چون نیم کردار نیست. تجربه‌ها و دست‌آوردهای شغلی خود را بیان کنید و تلاش کنید تا همکاران سابق آن‌ها را تایید کنند.

پیشنهاد برای بهبود پروفایل لینکدین

۱۰. درخواست توصیه‌نامه (Recommendation) کنید

تأییدنامه‌ها بسیار مفیدهستند. هیچ‌کس بدون بررسیِ نظرات یک رستوران از آن خرید نمی‌کند. هیچ کس هم بدون خواندن توصیه‌نامه‌ها پروفایل شما را رها نمی‌کند.

از اینکه از همکاران فعلی یا گذشته، سرپرستان یا هم‌کلاسی‌های قبلی خود درخواست توصیه‌نامه درون لینکدین کنید خجالت نکشید. این کار در تمام دنیا مرسوم است.

آخرین پیشنهاد برای بهبود پروفایل لینکدین و تمام!

آخرین پیشنهاد برای بهبود پروفایل لینکدین این است که پروفایل خود را به روز نگه‌دارید، بنویسید و با دیگران تعامل داشته باشید. هیچ کس به رستورانی که کرکره خود را پایین کشیده سفارش نمی‌دهد. نشان دهید که پروفایل فعال و حرفه‌ای دارید تا پیشنهادهای کاری بیشتری دریافت کنید.

نظر شما چیست؟ چه کار دیگری برای بهبود سریع پروفایل لینکدین به نظرتان می‌رسد؟

منبع: themuse


فروشگاه چطور - مجموعه پیشرفت شغلی

چگونه با مدیر و همکاران خود تعامل موثری داشته باشیم.

چگونه در سازمان خود پله‌های ترقی را به‌سرعت طی کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید