آمریکا و غربی‌ها می‌خواهند «تا آخرین اوکراینی» با روسیه بجنگد



دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز جمعه گفت که آمریکا و کشورهای اروپایی به دنبال جنگ‌افروزی علیه روسیه به کمک اوکراینی‌ها هستند و به همین دلیل است که با ابتکار صلح ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مخالفت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، پسکوف اظهار کرد: چیزی که آمریکایی‌ها و اروپایی‌های افراطی می‌گویند واضح است. آن‌ها باید به وسیله اوکراینی‌ها به جنگ با روسیه ادامه دهند.

وی تاکید کرد که کشورهای غربی می‌خواهند تا «آخرین اوکراینی» با روسیه بجنگند.

سخنگوی کاخ کرملین عنوان کرد که پوتین از واکنش اوکراین و غرب به پیشنهاد صلح وی خبردار شده و گفته که چنین چیزی «قابل پیش‌بینی» بوده است.

پوتین روز جمعه در دیدار با مقامات ارشد وزارت خارجه روسیه یک پیشنهاد صلح دیگر برای حل‌وفصل مناقشه اوکراین را مطرح کرده و اخطار داد اگر این بار هم غرب و کی‌یف با آن موافقت نکنند، مسئولیت خون‌هایی که ریخته خواهد شد، به گردن خودشان است.

میخایلو پودولیاک، مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در واکنش به پیشنهادات امروز پوتین برای صلح در کشورش ادعا کرد که هیچ چیز جدیدی ندارند.

او مدعی شد اظهارات رئیس جمهور روسیه «ابراز معیارهای استاندارد یک متجاوز» است که پیش از این نیز بارها شنیده شده‌اند.

پوتین گفت روسیه از آغاز جنگ اوکراین پیشنهادهایی برای برقراری آتش‌بس و حل‌وفصل مسالمت‌آمیز این مناقشه مطرح کرده، اما غرب تمام این تلاش‌ها را رد کرده است.

رئیس‌جمهور روسیه گفت این کشور برای حل مسالمت‌آمیز و پایان کامل این جنگ نیاز دارد که اوکراین به یک کشور غیرهسته‌ای و بی‌طرف بدل شود و همچنین تحریم‌هایی که کشورهای غربی علیه روسیه وضع کرده‌اند، لغو شود.

پوتین گفت اگر اوکراین تمام نیروهای خود را از چهار منطقه‌ای که روسیه از ۲۰۲۲ تا امروز تحت کنترل خود درآورده خارج کند و همچنین متعهد شود که عضو ناتو نخواهد شد، روسیه بلافاصله به سربازانش دستور عقب‌نشینی خواهد داد و مذاکره را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید