جسد «بهاره للهی» در خانه‌اش در کرج کشف شده است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از قوه قضائیه؛ رسانه‌های معاند در ادامه پروژه کشته‌سازی مدعی شده‌اند که یک خانم به نام بهاره للهی در زندان به قتل رسیده و جسد او مخفیانه در بهشت سکینه کرج دفن شده است در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد این فرد در منزل شخصی خود فوت کرده است.

یکی از مهم‌ترین پروژه‌های رسانه‌ای در جنگ ترکیبی سال ۱۴۰۱ علیه ایران، پروژه کشته‌سازی بود. در آن زمان رسانه‌های ضد انقلاب با کمک مزدوران داخلی خود، افرادی که به دلایل مختلف فوت کرده بودند را با ساختن یک سناریو جعلی به اغتشاشات مرتبط کرده و آن‌ها را کشته اعتراضات معرفی می‌کردند.

اخیراً نیز ضد انقلاب به گمان اینکه سوژه جدیدی پیدا کرده است، یک خانم تنها را که در خانه فوت کرده و جسد او پس از چند هفته به دلیل بوی نامطبوع توسط همسایه‌ها کشف شده بود را سوژه کشته‌سازی کرده است.

یک رسانه ضد انقلاب به نام «توانا» در سناریویی تکراری مدعی شد «خانمی به نام بهاره للهی در زندان به قتل رسیده و جسد او مخفیانه و بدون اطلاع خانواده‌اش در بهشت سکینه کرج دفن شده است.»

«توانا» همچنین مدعی شده است که از خانواده این فرد برای نشان دادن محل دفن فرزندشان پول دریافت شده است.

پس از انتشار خبر ادعایی توانا، خبرگزاری میزان، موضوع را از چند مرجع قضائی ازجمله سازمان زندان‌ها، سازمان پزشکی قانونی و دادگستری استان البرز پیگیری کرد.

در ابتدا از مسئولین سازمان زندان‌ها پیگیری شد که آیا فردی با چنین مشخصاتی سابقه بازداشت داشته است یا خیر که اعلام شد هیچ متهمی با این نام بازداشت و به زندان وارد نشده است.

سپس از آنجایی که عنوان شده بود این فرد در بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شده است موضوع را از دادگستری البرز پیگیری کردیم.

در نهایت، پیگیری‌ها از سازمان پزشکی قانونی و دادگستری استان البرز مشخص شد، فردی با مشخصات بهاره للهی در فروردین سال جاری در کرج در خانه خود فوت کرده است.

به گفته حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در ساعت ۲۱ روز ۱۳ فروردین سال جاری حسب اعلام همسایه‌های یک مجتمع آپارتمانی در شهرک گلستانک محمدشهر کرج مبنی بر استشمام بوی نامطبوع از داخل یکی از واحدها، مأموران کلانتری به محل مراجعه و پس از باز کردن درب با جسد خانمی حدوداً ۴۰ ساله مواجه شدند.

وی افزود: بعد از بررسی‌ها معلوم می‌شود هویت جسد متوفی، خانم بهاره للهی حاجی دلایی فرزند محمدرضا است.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: بلافاصله بازپرس کشیک قتل در محل حاضر و پس از بررسی صحنه دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی صادر می‌شود.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه طی بررسی‌ها مشخص می‌شود حدود سه هفته از زمان فوت متوفی گذشته است، گفت: به لحاظ عدم پیگیری وابستگان متوفی، جسد پس از مدتی در بهشت سکینه کرج دفن می‌شود و تحقیقات جهت تعیین علت فوت ادامه می‌یابد.

وی افزود: پرونده هم اکنون در شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای ناحیه یک در حال بررسی است. ضمناً پس از مراجعه اولیای دم و با درخواست آن‌ها قبر مجاور محل دفن نیز پیش خرید می‌شود و هزینه‌های پرداختی بابت خرید دو قطعه قبر و هزینه‌های مربوط به دفن پرداخت می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: طی بررسی به عمل آمده متوفی سابقه بازداشت در زندان نداشته است.

همچنین طبق پیگیری‌های خبرگزاری میزان از پزشکی قانونی، جسد خانم بهاره للهی در زمان کشف در منزلش دچار فساد و لارو شده و بعد از کشف به پزشکی قانونی منتقل و آزمایش سم‌شناسی انجام شده است.

بر اساس گزارش پزشکی قانونی در زمان کشف جسد حدود سه هفته از فوت گذشته بود. در بررسی‌های پزشکی انجام شده روی جسد نیز هیچ نشانه شکستگی مشاهده نشده است.

علت تامه فوت پس از سم‌شناسی مشخص خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید