قصه سیل در پیج جاده مسئولیت؛ کندوان همیشه حادثه دارد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: حجم خسارت‌های جاده کندوان براثر بارندگی کوتاه مدت و رگباری در کوتاه مدت جبران نمی‌شود و خاطره رویایی ترین جاده ایران در شمال همیشه با غم و اندوه حاشیه نشینانش تازه است.

سیلابی که چندین خودرو را با خود برد و هنوز احتمال آنکه مفقودی یا تلفات داشته باشد، وجود دارد. اگرچه به گفته رضا اکبری معاون راهداری سازمان حمل ونقل جاده‌ای ایران تاکنون گزارشی از تلفات انسانی در آن تأیید نشده است.

پنجشنبه شب برای حاشیه نشینان جاده کندوان به خوبی سپری نشد و کسبه‌های این محور پرتردد، ریشه مشکلات را ناشی از سهل انگاری و ترک فعل برخی دستگاه‌ها در زمینه لایروبی نکردن و بی توجهی به طرح‌های آبخیزداری بیان می‌کنند.

همچنین دستگاه‌های امدادی و اجرایی نیز توپ را به زمین یکدیگر می‌گذارند و یکی می‌گوید دیگری لایروبی نکرد و آن یکی هم می‌گوید اعتبار نداریم.

در این حادثه هفت خودرو از زیر آوار و سیلاب بیرون کشیده شد و هلال احمر با ۱۲ اکیپ و سگ‌های تجسس هم به میدان آمد تا به نجات مفقودشدگان احتمالی بپردازد.

قصه سیل در پیج جاده مسئولیت؛ کندوان همیشه حادثه دارد

در عین حال مسؤولان ملی نیز از پایتخت پیگیر ماجرای سیلاب جاده چالوس شدند و بر لزوم تسریع در امدادرسانی تاکید کردند.

پیگیری مسؤولان ملی از وضعیت مناطق سیلزده

استاندار مازندران گفت: سرپرست ریاست جمهوری امروز در تماس تلفنی پیگیر آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده جاده چالوس و روند امدادرسانی به سیل‌زدگان و بازگشایی این محور پرتردد شد.

یوسف نوری اظهار کرد: در تماس تلفنی که بعدازظهر امروز از سوی دکتر مخبر برای پیگیری آخرین وضعیت امدادرسانی به نقاط سیل‌زده جاده چالوس برقرار شد جزئیات و گزارش حادثه و فرآیند امدادرسانی و بازگشایی مسیر به ایشان ارائه شد.

وی افزود: سرپرست ریاست جمهوری در این گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم تسریع در امدادرسانی، برآورد خسارات و ارائه گزارش جامع و دقیق از میزان خسارات و تلفات و علل وقوع حادثه تاکید کرد که از صبح امروز همه این اقدامات آغاز شده و با جدیت و سرعت در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: دکتر مخبر بر بسیج شدن همه امکانات و توانمندی دستگاه‌های اجرایی مازندران و استان‌های همجوار برای کمک به سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان این حادثه نیز تاکید کرد که خوشبختانه این موضوع مد نظر ایشان در استان به خوبی انجام شده و تیم‌های امدادی از دستگاه‌های مختلف از نخستین ساعات امروز مشغول امدادرسانی و انجام عملیات فنی برای بازگشایی و بهسازی مسیر هستند.

نوری ضمن قدردانی از سرپرست ریاست جمهوری بابت پیگیری مستقیم روند امدادرسانی، گفت: پیگیری شخص اول دولت نشان دهنده جایگاه خدمت‌رسانی به مردم در دولت سیزدهم است و ما نیز با همکاران‌مان در استان تلاش می‌کنیم که به بهترین شکل این اولویت مهم دولت را به ویژه در شرایط بحرانی محقق کنیم.

جاده کندوان شامگاه جمعه با تلاش دستگاه‌های امدادی از سیلاب پاکسازی شد اما این مسیر همچنان به دلیل نبود ایمنی و احتمال بروز سیلابی دیگر بر روی کاربران جاده‌ای مسدود است.

دیدگاهتان را بنویسید