بازداشت فلسطینی‌ها در یورش اشغالگران به اردوگاه الفارعه در اولین روز عید قربان


در یورش امروز اشغالگران به مناطق مختلف نوار غزه از جمله اردوگاه الفارعه، چند فلسطینی بازداشت شدند اما ۴۰ هزار فلسطینی امروز توانستند علی رغم محدودیت‌های اعمال شده از سوی اشغالگران، نماز عید را در داخل مسجد الاقصی اقامه کنند.

به گزارش ایسنا، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه در اولین روز از عید قربان به اردوگاه «الفارعه» در جنوب شهر طوباس در شمال کرانه باختری اشغالی یورش برده و شروع به بازداشت فلسطینی‌ها کردند.

برخی منابع محلی در گفت‌وگو با سایت «العربی الجدید» تاکید کردند که یک گروه از نیروهای ویژه ارتش اشغالگر به اردوگاه الفارعه یورش بردند و به دنبال آن درگیری‌هایی میان نیروهای مقاومت فلسطین و این نیروها آغاز شدند که در ادامه اشغالگران بر نیروهای خود در اردوگاه افزودند.

«خالد منصور» فعال فلسطینی که یکی از ساکنان این اردوگاه است، به خبرگزاری «آناتولی» ترکیه گفت: نیروهای ارتش اشغالگر نزدیک ساعت ۹ صبح به اردوگاه حمله کردند و تا این لحظه سه تن از برادران ما بازداشت شدند.

«عاصم منصور» معاون رئیس کمیته مردمی خدمات اردوگاه به العربی الجدید گفت: اشغالگران پس از گذشت بیش از 2 ساعت از یورش خود، از اردوگاه خارج شدند و 2 جوان فلسطینی را بازداشت کرده و با خود بردند.

او افزود: اشغالگران خانه‌ای را محاصره کردند و گهگاه صدای تیراندازی شنیده می‌شود و پهپادهای آنها در آسمان اردوگاه به پرواز درمی‌آیند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) نیز گزارش داد اشغالگران صهیونیست امروز سه شهروند فلسطینی از اهالی شهرک الخضر در جنوب بیت لحم را بازداشت کردند.

طبق بیانیه امروز باشگاه اسرای فلسطین، در حال حاضر ۹۳۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که دستکم ۷۵ تن از آنها زن و حدود ۲۵۰ تن دیگر از آنها کودک هستند، البته این عدد شامل تمام بازداشتی‌های غزه نیست و تعداد آنها هزاران تن است. تعداد زندانیان اداری بیش از ۳۴۰۰ تن بود و از مجموع بازداشتی‌ها حدود ۶۰۰ تن محکوم به حبس ابد بوده و یا رژیم اشغالگر خواستار صدور حکم حبس ابد آنها است.

در حالی که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه وارد دویست و پنجاه و چهارمین روز خود شده، اشغالگران به یورش خود به مناطق مختلف کرانه باختری اشغالی ادامه می‌دهند و طبق آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، در نتیجه این حملات ۵۴۷ فلسطینی به شهادت رسیده، حدود ۵۲۰۰ تن دیگر زخمی شده و همچنین نزدیک به ۹۱۸۵ فلسطینی دیگر از هفتم اکتبر گذشته تاکنون بازداشت شده‌اند.

در همین رابطه سازمان بهداشت جهانی نسبت به وخامت بحران بهداشتی در کرانه باختری اشغالی هشدار داده و تاکید کرد که محدودیت‌های شدید، خشونت و حملات علیه مراکز درمانی، دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی را سخت کرده است.

این سازمان در ادامه حمایت فوری و موثر از غیرنظامیان فلسطینی و ساختار بهداشتی در کرانه باختری را خواستار شد.

نماز عید قربان در مسجد الاقصی

امروز ۴۰ هزار فلسطینی با وجود محدودیت‌هایی که رژیم اشغالگر بر ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی اعمال کرده بود، نماز عید قربان را  در این مسجد اقامه کردند.

بازداشت فلسطینی‌ها در یورش اشغالگران به اردوگاه الفارعه در اولین روز عید قربان

محدودیت‌های آنها امروز مانع از ورود هزاران جوان فلسطینی به داخل مسجد الاقصی شد و ده‌ها تن از آنها پشت درب‌های این مسجد از جمله درهای السلسله، حطه و ملک فیصل با اشغالگران درگیر شده و در اثر ضربات باتوم و قنداق تفنگ زخمی شدند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید