۷ نکته طلایی برای تعامل بهتر با هوش مصنوعی که باید بدانید


پس از دریافت پاسخ اولیه، اطلاعات بیشتری درخواست کنید

هر چقدر از ابزارهایی مانند چت‌جی‌پی‌تی یا جمنای بیشتر استفاده کنید، به‌سرعت متوجه می‌شوید که اولین جواب ممکن است کامل و دقیق نباشد. بنابراین، همان‌طور‌که از فردی سؤالات بیشتری می‌کنیم تا اطلاعات بیشتری از او به‌دست آوریم، باید در ارتباط با هوش مصنوعی نیز همین کار را انجام دهیم.

چت‌جی‌پی‌تی معمولاً پاسخ خود را به‌صورت فهرستی از موارد مختلف مطرح می‌کند و می‌توانیم در سؤالات بعدی خود درخواست کنیم که هریک از آن‌ها را بیشتر توضیح بدهد. اکثر اوقات لازم می‌شود که بعد از دریافت پاسخ اولیه، پرامپت‌های بعدی برای رسیدن به جواب کامل‌تر مطرح شوند.

گاهی اوقات، درخواستی ارسال می‌کنید و متوجه می‌شوید که فراموش کرده‌اید اطلاعات بیشتری را اضافه کنید یا متنی که نوشته‌اید، به اصلاح نیاز دارد. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد، پاسخ‌گویی چت‌بات را متوقف و پرامپت خود را ویرایش کنید.

مشخص کنید چه چیزی نمی‌خواهید در پاسخ وجود داشته باشد

یکی از نکات مهم برای افزایش دقت پاسخ چت‌بات هوش مصنوعی این است که مشخص کنیم چه چیزهایی را نمی‌خواهیم در جواب‌ خود ببینیم.

به‌عنوان مثال، می‌خواهم به چت‌بات بگویم که مقاله‌ای درباره‌ی ورزش تنیس بنویسد؛ اما به تاریخچه‌ی آن اشاره نکند. بنابراین، باید این نکته را در متن درخواست به او یادآوری کنم:

لطفاً ورزش تنیس را در قالب مقاله‌ای ۵۰۰ کلمه‌ای در چهار پاراگراف معرفی کن. می‌خواهم بدانم قوانین بازی و تکنیک‌های اصلی آن چیست. هیچ جزئیاتی از تاریخچه‌ی این ورزش نگو.

مثال دوم:

شعری درباره‌ی هوش مصنوعی بنویس که در آن از کلمه‌ی «هوش مصنوعی» استفاده نشده باشد.

پرامپت فارسی در چت بات هوش مصنوعی جمینای

مشخص کنید که پاسخ تولیدشده را برای کجا استفاده می‌کنید

گاهی اوقات می‌خواهیم متن پاسخ چت‌بات را برای کانال ارتباطی خاصی استفاده کنیم و لازم است لحن و سبک نوشتار و تعداد کلمات آن متناسب با مخاطبان مدنظر تنظیم شود.

برای مثال، کپشن پست اینستاگرامی باید حاوی جملات کوتاه و همراه با دعوت به اقدام باشد؛ بنابراین، متن بلند برای آن مناسب نخواهد بود. درمقابل، متن پست استخدام در لینکدین به‌شیوه‌ی متفاوت و احتمالاً رسمی‌تری باید نوشته شود. بنابراین، ذکر کاربرد خاص از جزئیات مهم در پرامپت‌نویسی محسوب می‌شود.

کپشن اینستاگرامی درباره‌ی ویدئویی بنویس که مراحل تهیه‌ی قرمه‌سبزی را توضیح می‌دهد. متن کپشن محاوره‌ای و دوستانه با درنظر‌گرفتن مخاطبان خانم باشد. تشویق کن که تا آخر ویدئو را ببینند. پنج تا از پرکاربردترین هشتگ‌ها را هم بنویس.

دیدگاهتان را بنویسید