استرالیا از قدرتمندترین سلاح لیزری قابل‌حمل جهان رونمایی کرد + عکس


استرالیا اولین سلاح لیزری خود با نام «Fractl» را آزمایش کرد که ادعا می‌شود قوی‌ترین سلاح لیزری قابل‌حمل و پرانرژی دنیاست. این سلاح می‌تواند اشیائی به کوچکی یک سکه را که با سرعت 100 کیلومتردرساعت در فاصله هزارمتری حرکت می‌کنند، ردیابی و به آن‌ها شلیک کند.

به‌ گزارش نیواطلس، اولین سلاح لیزری وزارت دفاع استرالیا می‌تواند پهپادها را با دقت بی‌سابقه‌ای سرنگون کند و اخیراً نیز در یکی از مراکز آموزشی ارتش این کشور آزمایش شد. این سیستم جدید که بیشتر شبیه به لیزر نقشه‌برداری بزرگ است، حدوداً 50 کیلوگرم وزن دارد و پرتوی آن می‌تواند به فولاد نیز نفوذ کند.

به گفته شرکت سازنده، Fractl می‌تواند هم با باتری هم با برق AC کار کند. این سلاح نه‌فقط می‌تواند پهپادهایی به اندازه یک سکه را منهدم کند بلکه اندازه و هزینه آن یک‌دهم سیستم‌های مشابه است.

قدرتمندترین سلاح لیزری قابل‌حمل جهان

با تبدیل‌ شدن پهپادها به تهدیدی فزاینده، لیزرها در قالب سلاحی قدرتمند به زرادخانه کشورها اضافه شده است. درحالی‌که روش‌های مختلفی برای مقابله با حملات و نفوذ پهپادها وجود دارد، لیزرها از مزایای متنوعی، مانند سرعت و دقت بالا و هزینه کمتر (به‌ازای هر شلیک)، برخوردارند.

لیزر

قدرت‌های بزرگ دهه‌هاست به‌دنبال سلاح‌های لیزری هستند و اکنون استرالیا با لیزر قابل‌حمل Fractl که محصول شرکتی مستقر در ملبورن AIM Defence است، وارد این رقابت می‌شود. همچنین این سلاح می‌تواند اجزای حیاتی پهپاد، مانند روتور، سیم‌کشی و دوربین، را هدف بگیرد و نابود کند. این سلاح برای نابودی حسگرها در فاصله 1500 متری نیز کاربرد دارد.

اپراتور Fractl درباره سادگی کار با این سلاح به کمک کنترلر دستی می‌گوید:

«شما یک دکمه را فشار می‌دهید تا پهپاد را ردیابی کنید سپس دکمه دیگری را می‌زنید تا «ماشه را بکشید»، درست همانند ویدیوگیم. با انگشت اشاره خود نیز می‌توانید به‌سرعت هدف را بین دوربین فیلم‌برداری پهپاد، قسمت مرکزی یا یکی از ملخ‌ها تغییر بدهید.»

استرالیا و لیزر

این کنترل دقیق به اپراتورها اجازه می‌دهد بتوانند از این سلاح برای بریدن سیم‌های مواد منفجره از راه دور نیز استفاده کنند. علاوه‌براین، این لیزر به گونه‌ای طراحی شده است که بازتاب آن به چشم هیچ انسانی آسیب نرساند.

دیدگاهتان را بنویسید