از ناسا به‌دلیل برخورد زباله فضایی با سقف خانه‌ای در آمریکا شکایت شد


اسفندماه امسال زباله‌ای فضایی به سقف خانه‌ای در فلوریدا برخورد و آن را سوراخ کرد. حالا این خانواده آمریکایی از ناسا شکایت کرده و درخواست غرامت بیش از 80 هزار دلاری دارد.

در تاریخ 18 اسفندماه (8 مارس)، جسمی با وزن حدود 700 گرم به سقف خانه‌ای در فلوریدا برخورد و آن را سوراخ کرد.

ناسا بعداً تأیید کرد که این جسم بخشی از پالت بار باتری‌های استفاده‌شده‌ای بوده که در سال 2021 به‌عنوان زباله از ایستگاه فضایی بین‌المللی رها شده است.

شکایت 80 هزار دلاری از ناسا به‌خاطر سقوط زباله فضایی روی سقف خانه‌ای در فلوریدا

همانطور که گفته شد این خانواده آمریکایی ادعای خسارت بیش از 80 هزار دلار از ناسا کرده‌اند. علت این درخواست اصابت یک تکه کوچک از زباله‌های فضایی ISS به سقف خانه آن‌ها در فلوریدا است.

شرکت حقوقی Cranfill Sumner که موضوع را دنبال می‌کند می‌گوید مشکل زباله‌های فضایی به موازات افزایش ترافیک فضایی جدی‌تر شده است و پاسخ ناسا می‌تواند الگویی برای نحوه رسیدگی به دعاوی آینده باشد.

بخشی از این زباله فضایی، به‌جای اینکه به‌طور کامل قبل از سقوط به زمین سوخته شود، هنگام ورود مجدد به جو باقی مانده است. پسر این خانواده در لحظه برخورد در خانه بوده است. طبق گفته شرکت حقوقی، ناسا شش ماه فرصت دارد به این موضوع رسیدگی کند. این شرکت حقوقی می‌گوید: «موکلان من به‌دنبال جبران خسارت واردشده بر آن‌ها از جمله استرس و تأثیر این رویداد بر زندگی‌شان هستند.»

همچنین این شرکت حقوقی می‌گوید: «آن‌ها خوشحال هستند که هیچکس در این حادثه آسیب جسمی ندیده است. اما ممکن بود چنین وضعیتی پیش بیاید و می‌توانست فاجعه‌بار باشد. حتی این حادثه می‌تواند آسیب جدی یا مرگ به‌همراه داشته باشد.»

ناسا هنوز در مورد این موضوع اظهارنظر نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید