چرا به کانادا مهاجرت نکنیم؟


اخذا ویزا و مهاجرت به کانادا از مهم‌ترین‌ تصمیم‌هایی به‌شمار می‌آید که افراد مشتاق به زندگی در کشورهای پیشرفته باید بگیرند. اما سوال اینجاست که کانادا مقصد مناسبی برای زندگی به‌شمار می‌آید؟ آیا این کشور برای افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند مناسب است؟ برای کار یا سرمایه‌گذاری چطور؟

کانادا کشوری پیشرفته است که از ایالت‌های مختلف تشکیل می‌شود. در این کشور افراد با ملیت‌های گوناگون زندگی می‌کنند و ازاین‌رو شرایط برای مهاجرین تا حدودی آسان است. برای اینکه کانادا را به‌عنوان مقصد مهاجرت انتخاب کنید یا آن را از میان گزینه‌های خود خط بزنید باید اطلاعات خود را درخصوص‌ این منطقه افزایش دهید. این مقاله تمام اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد

کانادا را بهتر بشناسیم

آیا مهاجرت به کانادا تصمیم‌ درستی است؟ پاسخ این سوال برای افراد مختلف یکسان نیست. در واقع هر فرد باید با توجه به موقعیتی که دارد و همچنین بررسی امکانات، شرایط آب‌وهوایی و خدماتی که در این کشور ارائه می‌شود به این نتیجه برسد که آیا مهاجرت برای او مناسب است یا نه.

به همین دلیل آشنایی کلی با کانادا مهم‌ترین اقدامی است که متقاضیان مهاجرت به این کشو‌ر باید انجام دهند. در این زمینه می‌توان گفت کانادا از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است که افراد زیادی مایل به زندگی در آن هستند. ازاین‌رو دولت روش‌های مختلفی برای مهاجرت به‌وجود آورد.

در واقع کانادا از کشورهایی محسوب می‌شود که از روش‌های مختلف مهاجرت پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل متقاضیان زمانی که برای مهاجرت به این کشور تصمیم می‌گیرند با تنوع بالایی از روش‌ها روبه‌رو می‌شوند. این موضوع آسان‌سازی فرآیند اخذ ویزا را به‌همراه دارد.

کانادا کشوری با اقتصاد پیشرفته است. سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ایرانی که به‌دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند از موقعیت‌های جهانی استفاده کنند با مهاجرت به این کشور و بهره‌مندی از شرایطی که دولت در اختیار افراد فعال در حوزه اقتصاد قرار می‌دهد، می‌توانند به‌موفقیت دست پیدا کنند.

در کانادا نژادپرستی جایی ندارد. در واقع دولت قوانین سخت‌گیرانه‌ای در این رابطه وضع کرد تا مهاجران بتوانند از یک زندگی راحت بهره‌مند شوند. همچنین زندگی شهروندی آسان در این کشور و بهره‌مندی از مزایای مختلف، افراد زیادی را مشتاق مهاجرت به کانادا کرده است.

در مقابل کانادا در فصل زمستان آب‌وهوایی سرد دارد و‌ در برخی مناطق آن به زیر منفی 30درجه نیز می‌رسد. این مورد برای افرادی که عادت به زندگی در کشورهای گرم را دارند ممکن است کمی سخت باشد. البته بسیاری از مهاجران پس‌از مدتی خود را با شرایط وفق می‌دهند.

در تابستان دمای کانادا معتدل تا گرم و دل‌پذیر است. در واقع مهاجران پس‌از تحمل هوایی سرد می‌توانند از زندگی‌ در یک دمای معتدل بهره‌مند شوند. این ویژگی یکی از دلایل انتخاب کانادا برای مهاجرت و زندگی به‌شمار می‌آید.

مهاجرت به کانادا برای چه افرادی مناسب نیست؟

کانادا کشوری با اقتصاد پویا است که بسیاری از افراد می‌توانند با زندگی در آن به موفقیت برسند. بااین‌حال احتمال دارد این کشور برای برخی مهاجران گزینه خوبی نباشد. به همین دلیل بهتر است متقاضیان به بررسی دلایل انتخاب و عدم انتخاب این کشور بپردازند.

اما زندگی در کانادا برای کدام افراد مناسب نیست؟ دراین‌خصوص‌ باید گفت متقاضیانی که زبان بلد نیستند ممکن است نتوانند در کانادا به‌خوبی زندگی کنند. در واقع برخی روش‌های مهاجرت به کانادا تنها زمانی امکان‌پذیر هستند که متقاضیان از مهارت زبان بهره‌مند باشند. در ادامه با این موارد به‌طور کامل آشنا می‌شوید.

تاثیر مهارت زبان در مهاجرت به کانادا

دانش زبان یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی به‌شمار می‌آید که برای مهاجرت به کشورهایی مانند کانادا ضروری است. اگر از دسته افرادی هستید که هنوز توانایی صحبت‌کردن به زبان انگلیسی یا فرانسوی را ندارید این کشور برای شما گزینه مناسبی نیست‌‌.

برخی روش‌هایی که برای مهاجرت به این کشور وجود دارد ممکن است نیازی به کسب مهارت زبان نداشته‌ باشند اما افرادی که بدون هیچ دانش و مهارتی وارد کانادا شوند در ایجاد ارتباط با دیگران و به‌طور کلی زندگی با مشکل مواجه خواهند شد.

عدم بهره‌مندی از تمکن مالی برای مهاجرت به کانادا

کانادا کشوری است با چندین ایالت که زندگی در بسیاری از شهرهای بزرگ آن هزینه زیادی به‌همراه دارد. به همین دلیل افرادی که از تمکن مالی خوبی برخوردار نیستند نمی‌توانند از پس تامین هزینه زندگی خود برآیند.

در واقع یکی از مهم‌ترین شرایط برای حضور در آن داشتن تمکن مالی است. افرادی که گردش حساب بالایی دارند و در آمد آن‌ها به‌خصوص در چند ماهه آخر مانده به ارسال درخواست اخذ ویزا بالا است، شانس بیشتری برای مهاجرت دارند. ضمن اینکه عدم بهره‌مندی از تمکن مالی باعث سختی زندگی و در نهایت پشیمانی از مهاجرت خواهد شد.

تاثیر آب‌وهوا در انتخاب کانادا برای مقصد مهاجرتی

با توجه به اینکه بخش گسترده‌ای از خاک کانادا در نزدیکی قطب قرار دارد، افراد زیادی آب‌وهوای این کشور را بسیار سرد می‌دانند و ازاین‌رو برای مهاجرت و زندگی در آن دچار تردید می‌شوند. این در حالی است که کانادا یک سرزمین پهناور با آب‌وهوای متنوع شناخته می‌شود.

در واقع باید گفت افرادی که نسبت به دمای هوا حساس هستند باید در انتخاب ایالت دقت بسیار زیادی داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است پس‌از گذشت مدتی کوتاه به‌دلیل سرمای زیاد از زندگی در کانادا خسته شوند و تصمیم به بازگشت بگیرند.

به‌طور کلی باید گفت آب‌هوای این کشور یکی از دلایل پشیمانی از مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود. اما زمانی که افراد قبل‌از هر اقدامی با کارشناسان موسسه مهاجرتی مشورت کنند و نسبت به آب‌وهوای هر منطقه اطلاعات کاملی به‌دست بیاورند این مشکل به‌وجود نمی‌آید.

میزان رضایت افراد وابسته، از مهاجرت به کانادا

وابستگی‌ به وطن، خانواده، دوستان، شهر و حتی شغل ازجمله مواردی است که باعث پشیمانی از مهاجرت می‌شود، حال‌ مقصد می‌خواهد کانادا باشد با هر کشور دیگری. به‌طور کلی باید گفت افراد وابسته خیلی سخت می‌توانند شرایط زندگی در یک کشور غریب را بپذیرند و خود را با آن وفق دهند.

به همین دلیل همواره به افرادی که وابستگی خیلی شدیدی به خانواده یا هر چیز دیگری دارند گفته می‌شود تا زمانی که از شدت وابستگی خود کم نکرده‌اند اقدامی برای مهاجرت انجام ندهند، چراکه این کار باعث سختی زندگی و پشیمانی از تصمیم گرفته‌شده خواهد شد.

البته لازم است بگوییم متقاضیان زیادی نیز بوده‌اند که در ابتدا با دلتنگی شدید و حتی در موارد حاد افسردگی مواجه شدند اما پس‌از گذشت مدتی توانستند خود را با شرایط زندگی جدید وفق دهند. پس این موضوع نیاز به شناخت خود و تمرکز روی افزایش قدرت رها کردن دارد.

تفاوت فرهنگ و ایجاد مشکل برای مهاجران

هر کشوری فرهنگ مختص به خود را دارد. به همین دلیل افراد زمانی که وارد یک محیط جدید می‌شوند ممکن است تا مدت‌ها احساس غربت کنند. چه بسا این حس برای همیشه باقی بماند و تنها افراد به آن شرایط و محیط عادت کنند.

در کانادا به‌دلیل جمعیت بسیار زیاد مهاجران از سراسر جهان، چندین فرهنگ مختلف وجود دارد و این موضوع ممکن است باعث سختی زندگی به‌خصوص در ماه‌های اول شود. البته با توجه به جمعیت زیاد ایرانیان در این کشور، می‌توان گفت فرهنگ ایرانی نیز در آن جریان دارد.

بااین‌حال قطعا زندگی در یک کشور با چندین ملیت برای بسیاری از افراد دشوار خواهد بود. پس متقاضیانی که به فرهنگ و آداب‌ورسوم خود پایبند هستند ممکن است کمی با مشکل مواجه شوند. هر چند با گذشت زمان این موضوع برطرف خواهد شد.

مهاجرت به کانادا برای چه افرادی مناسب است؟

حال که می‌دانید کانادا برای چه افرادی مناسب نیست قطعا متوجه شده‌اید که این کشور برای کدام دسته از متقاضیان یک مقصد ایده‌آل محسوب می‌شود. بااین‌حال بهتر است به‌طور خلاصه با این گروه‌ها آشنا شوید تا درصورت تمایل خیلی زود با یک موسسه مهاجرتی تماس بگیرید و اقدامات لازم را انجام دهید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا از سیستمی قدرتمند در زمینه آموزش برخوردار است. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور، دانشجویان بین‌المللی را در مقاطع مختلف پذیرش می‌کنند. افرادی که در این موسسه‌ها به تحصیل بپردازند آینده شغلی درخشانی پیش رو خواهند داشت.

ازاین‌رو مهاجرت به کانادا برای افرادی که قصد تحصیل در دانشگاهی با سطح علمی بالا دارند تا در نهایت، آینده شغلی خود را تضمین کنند روشی بسیار ایده‌آل است.

اخذ ویزا تحصیلی کانادا نسبت به سایر روش‌های مهاجرت به این کشور کم‌هزینه‌تر است. ضمن اینکه در برخی مقاطع، دولت یا دانشگاه بورسیه‌هایی ارائه می‌دهد تا دانشجو با کم‌ترین دغدغه مالی تنها به کسب مهارت و دانش بپردازد.

مهاجرت کاری به کانادا

دیگر افرادی که می‌توانند به‌دنبال کارهای اقامت خود باشند تا در این کشور زندگی کنند نیروهای کار متخصص هستند. به‌طور کلی باید گفت دولت کانادا برای بهره‌مندی از نیروهای متخصص درزمینه‌های مختلف، قوانینی برای ارائه اقامت به آن‌ها وضع کرده است.

افرادی که سابقه فعالیت در حوزه‌‌های کاری مورد نیاز کانادا را دارند و در آن زمینه تخصص و مهارت کافی پیدا کرده‌اند می‌توانند برای بهره‌مندی از یک زندگی راحت و بی‌دغدغه در کشوری آرام، برای دریافت ویزای کاری و مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

مهاجرت به کانادا برای سرمایه‌گذاران

جذب سرمایه‌گذاران‌ خارجی برای دولت هر کشوری حائز اهمیت است. کانادا نیز به این موضوع اهمیت می‌دهد و قوانین راحتی برای سرمایه‌گذاران وضع کرده است. افراد می‌توانند سرمایه خود را به این کشور انتقال دهند و از خدمات و زندگی رفاهی در آن بهره‌مند شوند.

مهاجرت کارآفرینان به کانادا

صاحبان کسب‌وکارهای فعال یا حتی افرادی که یک ایده نوآورانه دارند و می‌توانند به کسب درآمد برسند با حضور در کانادا احتمال موفقیت خود را افزایش می‌دهند. چراکه این کشور دارای یک اقتصاد پویا و بدون مرز است. ازاین‌رو فعالان اقتصادی و کارآفرینان با مشکلات بزرگ و کوچک مواجه نخواهند شد.

چگونه متوجه شویم مهاجرت به کانادا برای ما مناسب است؟

بهترین روشی که با استفاده از آن می‌توانید متوجه شوید کانادا برای شما یک مقصد مناسب برای زندگی به‌شمار می‌آید، کسب مشاوره از کارشناسان موسسه‌های مهاجرتی است که سابقه زیادی در این زمینه دارند.

در واقع موسسه مهاجرت به کانادا از کارشناسان خبره‌ای تشکیل می‌شود که تجربه بالایی در ارائه خدمات مشاوره و شناخت قوانین کانادا دارند. ازاین‌رو می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان شما را راهنمایی کنند.

آشنایی با شریط زندگی در کانادا نیز راه‌کاری موثر برای کسب اطمینان درخصوص مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. برای این منظور می‌توانید ویزا توریستی کانادا اخذ کنید تا امکان زندگی کوتاه‌مدت در این کشور برای شما فراهم شود.

با اخذ ویزا توریستی کانادا و زندگی در این کشور می‌توانید به بررسی هزینه‌های مسکن، خوراک، پوشاک، شرایط کاری برای مهاجران، فرهنگ موجود درکانادا و چگونگی برقراری ارتباط با دیگران بپردازید.

در واقع باید گفت آشنایی با شرایط کاری مهاجران و هزینه‌های زندگی در کانادا مهم‌ترین مواردی هستند که به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کنند. پس باید با اخذ ویزای توریستی یا کسب مشاره از کارشناسان موسسه‌های مهاجرتی، اطلاعات خود را در این زمینه‌ها افزایش دهید.

مزایا مهاجرت به کانادا

دلایل محبوبیت مهاجرت به کانادا چیست؟ زمانی که از مزایای مهاجرت به این کشور مطلع شوید متوجه دلایل محبویت آن نیز خواهید شد. در واقع باید گفت کانادا کشوری پیشرفته در حوزه‌های مختلف است که شرایط یک زندگی آسان را برای مهاجران فراهم می‌کند.

این کشور برای تحصیل، کار، زندگی و حتی درمان مناسب است. افرادی که می‌خواهند در کشوری با سطح علمی بالا، اقتصاد پویا و سرزمینی بکر با جاذبه‌های گردشگری متنوع زندگی کنند می‌توانند کانادا را در اولویت خود قرار دهند. دولت این کشور قوانین خوبی وضع کرده تا مهاجران زندگی راحتی داشته باشند و از تمام خدمات شهروندی بهره‌مند شوند.

چگونه بهترین روش مهاجرت به کانادا را پیدا کنیم؟

برای مهاجرت به کانادا، چندین روش مختلف وجود دارد که هر کدام بسته به شرایط شما ممکن است مناسب باشند. از مهاجرت تحصیلی تا کاری و از سرمایه‌گذاری تا برنامه‌های استانی گزینه‌های متفاوتی برای شما وجود دارد.

برای تشخیص بهترین روش مهاجرت به کانادا باید از یک موسسه مهاجرتی حرفه‌ای کمک بگیرید. موسسه‌ای خوش‌نام با کارشناسان حرفه‌ای و نرخ موفقیت بالا را برای مشاوره انتخاب کنید.

جمع‌بندی

آیا مهاجرت به کانادا تصمیم درستی است؟ اگر دانش زبان ندارید، از مهارت و تخصصی بهره‌مند نیستید، تمکن مالی ندارید یا به خانواده و وطن خود بسیار وابسته هستید مهاجرت به این کشور گزینه خوبی برای شما به‌شمار نمی‌آید.

در مقابل اگر مهارت یا ایده نوآورانه دارید، می‌خواهید در بهترین دانشگاه تحصیل کنید یا اینکه تمایل دارید از زندگی در یک کشور پیشرفته با خدمات رفاهی مطلوب بهره‌مند شوید، کانادا برای شما بهترین مقصد مهاجرت خواهد بود.

 


فروشگاه چطور - مجموعه صوتی چطور می‌توانیم شادتر زندگی کنیم؟


فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید





اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید


دیدگاهتان را بنویسید