تولید کنسانتره و نانواکسیدهای آهن از پسماندهای صنعتی



با افتتاح کارخانه فرآوری لجن و پودرهای اکسیدی فولاد، سالانه ۲۵ هزار تن کنستانتره از پسماندهای صنعتی تولید شده که علاوه بر تامین نیاز صنعت، تاثیر مثبتی نیز در محیط زیست منطقه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، با حضور دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و دکتر عماد احمدوند دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو کارخانه فرآوری لجن و پودرهای اکسیدی فولاد در اصفهان افتتاح شد.

با افتتاح این کارخانه که توسط شرکت دانش بنیان فولاد اکسیر فدک ایجاد شده، از پسماندهای انباشت شده در فولاد مبارکه، سالانه ۲۵ هزار تن کنستانتره تولید می‌شود که علاوه بر کسب درآمد از پسماند، اثر زیست محیطی چشمگیری دارد.

در این خط تولید از نانوکاتالیست و اکسیداسیون پیشرفته در زمینی به مساحت۱۰ هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیارد تومان استفاده شده است.این خط، بر اساس فناوری‌های پیشرفته و بومی، توسط شرکت دانش بنیان فولاد اکسیر فدک به صورت قرارداد BOT راه اندازی شده است.

راندمان این خط بیش از ۹۰درصد بوده و مواد آلاینده و ناخالصی‌های موجود در این پسماندها با استفاده از مواد نانوساختار و سیستم اکسیداسیون پیشرفته حذف و از پسماندها جداشده و بر اساس فناوری‌های پیشرفته شامل لیچینگ شیمیایی، میکروفیلتراسیون، خشک کردن آنی و میکرونیزاسیون به مشخصات مورد تایید کنسانتره خواهد رسید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید