مهمانی غدیر توجه قلوب جهانیان را به ولایت جلب کرده است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



حجت الاسلام احمد عجمین نویسنده، محقق و پژوهشگر دینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، مهمانی ده کیلومتری غدیر را تعظیم شعائر دینی دانست و گفت: اسلام، یک دین اجتماعی است و به ساختن جامعه اسلامی تاکید دارد. این دین موضوعی را در صدر فعالیت‌های اجتماعی اهل ایمان به نام تعظیم شعائر دینی قرار داده است. نماز جمعه، نماز جماعت، حج، فعالیت‌های جهادی و نیکوکاری و اهمیت دادن به کارهایی که به نوعی تظاهر به دینداری است، همه این‌ها بر اساس تعظیم شعائر دینی است. حتی آن بخشی از اعمال مستحبی، دعاها و زیارت‌هایی که به شکل جمعی صورت می‌گیرد در دسته شعائر دینی قرار می‌گیرد و فضیلت آن‌ها بیشتر از زمانی خواهد شد که فرد بخواهد به تنهایی انجام بدهد.

نویسنده کتاب راه رهایی افزود: گرامیداشت‌های ایام خاص از جمله محرم و صفر، اربعین، نیمه شعبان و عید غدیر با حرکت دسته جمعی همراه است. این حرکت‌های اجتماعی به خصوص مهمانی ده کیلومتری غدیر توانسته است توجه قلوب را حتی در سطح جهان به موضوع مهم و راهبردی ولایت که در غدیر خم تجلی پیدا می‌کند، جلب کند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سابق استان یزد در ادامه گفت: مهمانی کیلومتری غدیر فقط در تهران برگزار نشد، بلکه در سراسر ایران و برخی کشورهای اسلامی هم برگزار شد، این مهمانی بر افکار عمومی تأثیرگذار است و با برپایی آن، غدیر به شکل جهانی مطرح شده و افکار جهان به سمت حقانیت اسلام سوق داده می‌شود. دین اسلام به حرکت‌های جمعی اهتمام دارد و مهمانی غدیر همان تعظیم شعائر دینی است که در اسلام به آن اهمیت داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید