بهترین پاوربانک‌ برای لپ‌تاپ [خرداد ۱۴۰۳]


به‌دلیل مصرف بالای توان در لپ‌تاپ‌های ویندوزی، معمولاً نمی‌توان مدت زیادی از آن‌ها استفاده کرد و پس از چند ساعت استفاده‌ی مداوم به شارژ مجدد نیاز دارند. استفاده از پاوربانکی با ظرفیت و توان خروجی بالا می‌تواند زمان استفاده از لپ‌تاپ را به‌‌طور قابل‌ توجهی افزایش دهد. این موضوع برای افرادی که به استفاده‌ی مداوم و روزمره‌ی لپ‌تاپ وابسته هستند، بسیار پراهمیت است.

در راهنمای خرید پیش رو، تعدادی از بهترین پاوربانک‌های مناسب لپ‌تاپ را معرفی خواهیم کرد تا براساس طرفیت مدنظرتان، بتوانید گزینه‌ی مناسب را پیدا کنید. اما پیش از شروع، بد نیست مرور کنیم که یک پاوربانک مناسبِ لپ‌تاپ باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

پاوربانک مناسب لپ‌تاپ چه ویژگی‌هایی دارد؟

پیش از خرید پاوربانک برای لپ‌ تاپ، بررسی توان و ولتاژ خروجی لپ‌تاپ و پاوربانک از مهم‌ترین نکاتی هستند که باید مدنظر قرار دهید. اکثر لپ‌تاپ‌ها به ولتاژ ۱۶ تا ۲۰ ولت نیاز دارند و این در حالی است که بسیاری از پاوربانک‌های استاندارد تنها خروجی ۵ ولت را ارائه می‌دهند؛ بنابراین ابتدا ولتاژ خروجی و توان موردنیاز لپ‌تاپ را بررسی و سپس پاوربانک مناسب را بر اساس آن انتخاب کنید. ولتاژ و توان خروجی لپ‌تاپ معمولاً در دفترچه‌ی راهنما و روی آداپتور شارژ درج می‌شود.

یک لپ‌تاپ معمولی به‌طور متوسط ​​بین ۳۰ تا ۷۰ وات در ساعت توان مصرف می‌کند. در حالی که لپ‌تاپ‌های گیمینگ مصرف انرژی بسیار بالاتری دارند که حتی به ۱۲۰ وات هم می‌رسد؛ بر این اساس، برای شارژ موفقیت‌آمیز یک لپ‌تاپ استاندارد به پاوربانکی با توان خروجی حداقل ۵۰ وات نیاز دارید. بدیهی است که هرچه توان خروجی پاوربانک از این عدد بیشتر باشد، لپ‌تاپ شما بیشتر و سریع‌تر شارژ خواهد شد.

ظرفیت پاوربانک از دیگر موارد مهمی است که هنگام خرید باید درنظر داشته باشید. این معیار به میزان انرژی ذخیره‌شده در پاوربانک اشاره دارد و با واحدهای میلی‌آمپرساعت (mAh) یا وات‌ساعت (Wh) سنجیده می‌شود.

برای اینکه پاوربانک بتواند حداقل یک‌بار دستگاه‌هایتان را به‌طور کامل شارژ کند، باید ظرفیت لازم را داشته باشد. برای لپ‌تاپ‌های معمولی با مصرف حدود ۶۵ وات، پاوربانکی با ظرفیت حداقل ۲۰۰۰۰mAh یا 60Wh مناسب است؛ اما لپ‌تاپ‌های پرمصرف‌تر مثل لپ‌تاپ‌های گیمینگ، به ظرفیت بالاتری نیاز خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید