خداحافظی ژاپن با یک فناوری قدیمی/ ساخت دقیق‌ترین ساعت اتمی جهان



سرویس علم و فناوری امروز میزبان اخبار جالبی از داخل ایران تا سایر کشورهای جهان بوده است که نگاهی بر خلاصه‌ای از آنها خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، از خداحافظی ژاپن با یک فناوری قدیمی تا ساخت دقیق‌ترین ساعت اتمی جهان، از تاثیر فاجعه چرنوبیل بر پرندگان تا تاثیر بی‌خوابی بر مغز انسان و چندین خبر دیگر از اخبار قابل توجه امروز بوده‌اند که با هم خلاصه‌ای از آنها را مرور خواهیم کرد. برای مطالعه نسخه کامل هر یک از اخبار کافی است بر روی تیتر آبی رنگ خبر کلیک کنید.

دقیق‌ترین ساعت اتمی جهان ساخته شد

ایالات متحده دقیق‌ترین ساعت اتمی جهان را برای تقویت علوم فضایی ساخته است. ساعت‌های اتمی مبتنی بر نور در مقایسه با ساعت‌های مبتنی بر امواج مایکرو به طور بالقوه می‌توانند هر ۳۰ میلیارد سال یک ثانیه را از دست بدهند و خطای بسیار کمی دارند.

خداحافظی ژاپن با فلاپی دیسک

آژانس دیجیتال این کشور همه سیستم‌های قدیمی خود به جز یک مورد را کنار گذاشته است.

تاثیری که فاجعه چرنوبیل بر پرندگان آوازخوان گذاشت

پرندگان آوازخوان چرنوبیل اثرات تشعشعات هسته‌ای بر حیات وحش را نشان می‌دهند.

چقدر به ساخت تراشه‌هایی که اتلاف انرژی ندارند، نزدیک هستیم؟

فیزیکدانان نظری در دانشگاه اوترخت، با همکاری محققانی از دانشگاه شانگهای جیائو تونگ، کشف کرده‌اند که عایق‌های توپولوژیکی ممکن است در بُعد ۱٫۵۸ نیز وجود داشته باشند، این می‌تواند برای پردازش اطلاعات با مصرف انرژی بهینه استفاده شود.

یک تراشه کوچک جای موش‌های آزمایشگاهی را می‌گیرد

بهینه‌سازی سیستم های دارورسانی(DDS) برای اندام‌ها و رگ‌های خونی به‌ منظور به حداکثر رساندن اثربخشی درمان دارویی بسیار مهم است. یک تیم تحقیقاتی وابسته به UNIST روش جدیدی را برای به حداکثر رساندن اثربخشی درمانی داروها از طریق استفاده از فناوری اندام روی تراشه (OoC) ارائه کرده است.

هوش مصنوعی جدید متا از روی متن، تصاویر ۳‌ بُعدی می‌سازد

مدل جدید هوش مصنوعی متا می‌تواند متن‌های مختلف را در کمتر از یک دقیقه به تصاویر سه بُعدی تبدیل کند.

بی‌خوابی می‌تواند انسان را به یک احمق تمام‌عیار تبدیل کند

نتایج تحقیقات جدید محققان مکزیکی هشدار می‌دهد که بی‌خوابی شبانه ضریب خظا را افزایش می‌دهد و حتی ممکن است شما را کُند و خنگ کند.

برگزاری وبینار تخصصی معرفی و کاربرد نرم‌افزار Revit در صنعت ساخت

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با هدف ترویج و توسعه فناوری‌های نوین، وبینار تخصصی معرفی و کاربرد نرم‌افزار Revit را در صنعت ساخت‌وساز و پروژه‌های BIM برگزار می‌کند.

دیوارهای این ویلا حرکت می‌کند!

به طور معمول، اگر بخواهید در یک خانه ویلایی زندگی کنید باید بین خانه‌ای که محیط اطراف آن باز است یا خانه‌ای که حریم خصوصی دارد، یکی را انتخاب کنید. با این حال، یک شرکت آلمانی طرح خانه‌ای را ارائه کرده که هر دو مورد را در بر می‌گیرد.

دولت آینده با حفظ نخبگان و گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیانی به بهبود وضعیت سفره‌های مردم کمک کند

به اعتقاد فعالان حوزه اکوسیستم نوآوری و دانش‌بنیانی کشور، دولت آینده می‌تواند در سایه به‌کارگیری افراد کارشناس حاذق به بهبود وضعیت سیاست خارجی همت گمارد تا با نگهداشت نخبگان در کشور، مسیر شکوفایی طی شود.

سناریوی فرضی ناسا برای جلوگیری از برخورد سیارک به زمین

کارشناسان ناسا یک سناریوی برخورد فرضی را آزمایش کرده‌اند تا برای پیشگیری از برخورد سیارک به زمین آماده شوند.

نقش‌آفرینی ایران در توسعه فناوری و نوآوری کشورهای عضو «بریکس»

با حضور نماینده معاونت علمی ریاست جمهوری در ششمین نشست کارگروه زیرساخت‌های پژوهشی و طرح‌های کلان علمی کمیسیون علم و فناوری بریکس، زمینه برای استفاده و تبادل ظرفیت‌های فناورانه و نوآورانه ایران و کشورهای عضو فراهم شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید