ساعت گلکسی واچ ۷ احتمالاً قند خون را اندازه خواهد گرفت


سامسونگ قصد دارد گلکسی واچ ۷ و گلکسی واچ اولترا را طی رویداد آنپکد در ۲۰ تیر معرفی کند. پایش قند خون یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که انتظار می‌رود به مدل‌های جدید ساعت هوشمند سامسونگ اضافه شود.

در‌حالی‌که تنها یک هفته تا معرفی ساعت‌های مورد‌انتظار سامسونگ باقی مانده است، کارشناسان وب‌سایت Android Authority با بررسی دقیق اپلیکیشن Samsung Health به اطلاعات جالبی دست یافتند. طبق این بررسی‌‌ها، گلکسی واچ جدید می‌تواند AGEs (محصولات نهایی متابولیسم قند‌ها) را اندازه‌گیری کند.

Advanced glycation end-products یا به‌اختصار AGEs، ترکیبات سمی ناشی از متابولیسم قند‌ها هستند که درنتیجه‌ی افزایش قند خون تولید می‌شوند. با افزایش سن، این ترکیبات در بدن تجمع می‌یابند. سطح بیشتر AGEs در گردش خون معمولاً نشان‌دهنده‌ی بالابودن گلوکز خون است.

اندازه گیری قند خون توسط گلکسی واچ ۷

Android Authority

در رابط کاربری Samsung Health به قابلیت اندازه‌گیری AGEs اشاره شده است؛ اما هنوز مشخص نیست که کدام مدل گلکسی واچ از آن پشتیبانی می‌کند. همچنین، هنوز مشخص نیست که این قابلیت همان قابلیت اندازه‌گیری قند خونی است که انتظار می‌رفت به گلکسی واچ ۷ و گلکسی واچ اولترا اضافه شود یا خیر.

در‌صورتی‌که پایش قند خون با اندازه‌گیری میزان AGEs انجام شود، بسیاری از مردم از محصول جدید سامسونگ ناامید خواهند شد؛ زیرا کاربران انتظار دارند که گلکسی واچ‌های جدید قند خون را به‌طور دقیق پایش کنند.

سامسونگ در اپلیکیشن Samsung Health اندازه‌گیری AGEs را با عنوان «ارائه‌دهنده‌ی سن بیولوژیک و سلامت متابولیک» معرفی می‌کند. در بخش AGEs، این اپلیکیشن اشاره‌ای به پایش گلوکز خون نشده است. انتظار می‌رود با نزدیک‌شدن به معرفی گلکسی واچ‌های جدید اطلاعات بیشتری در‌این‌باره منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید