مزایا و معایب مهاجرت به ایتالیا


امروز نمی‌خواهیم مستقیما درباره مهاجرت به ایتالیا صحبت کنیم. بلکه می‌خواهیم مزیت‌ها و معایب زندگی در این کشور اروپایی را زیر ذره‌بین بگذاریم و ببینیم که شهروندان این کشور چه تجربه‌ای از زندگی در داخل آن دارند. پس همراه ما باشید تا بیشتر درباره آن صحبت کنیم.

زندگی در ایتالیا چه مزیت‌هایی دارد؟

ایتالیا به‌عنوان یک کشور اروپایی دارای مزیت‌های فوق‌العاده‌ای است. مزیت‌هایی که هم شهروندان متولد این کشور از آن بهره می‌برند و هم افرادی که مهاجر محسوب می‌شوند. ما در ادامه بخشی از مهم‌ترین این مزایا را به شما خواهیم گفت(ویزای ایتالیا).

کیفیت بالای خدمات پزشکی و قیمت ارزان آن‌ها در ایتالیا

ایتالیا به‌لحاظ سیستم بیمه‌ای جزء 10 کشور برتر دنیاست. این رده‌بندی توسط سازمان جهانی بهداشت انجام شده و یک سیستم معتبر به‌شمار می‌رود. ایتالیا جزء کشور‌هایی‌است که در آن تقریبا همه هزینه‌های درمانی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

در این سیستم تلاش می‌شود تا بیماران کمترین هزینه را بپردازند و تا جایی که امکان دارند اصلا چیزی پرداخت نکنند. بیمارستان‌های دولتی در ایتالیا به همین علت ممکن است گاهی شلوغ باشند و شما مجبور شوید که کمی منتظر بمانید. اما در شمای کلی خدمات درمانی این کشور در سطح بالایی قرار و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای هم دارد.

غذاهای ایتالیایی فوق‌العاده هستند!

شاید باورش کمی سخت باشد و اما زندگی عموم مردم در ایتالیا در طول روز حول محور غذا و خوراک می‌چرخد. این کشور دارای یک فرهنگ غذایی غنی‌است که می‌تواند حسابی شما را سر ذوق بیاورد.

ازطرفی غذاهای این کشور به ذائقه ایرانی نزدیک هستند و از این نظر مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد. در این کشور برای پخت غذاها از مواد غذایی بومی و تازه استفاده می‌شود که در نهایت طعمی بی‌نظیر را خواهد ساخت. پس اگر طرفدار غذا هستید با مهاجرت به ایتالیا بسیار خرسند خواهید شد.

ساده‌تربودن اخذ تابعیت ایتالیا نسبت به دیگر کشورهای اروپا

مهاجرت به ایتالیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار ساده‌تر است. از مزایا مهاجرت به ایتالیا این است که بسیاری می‌توانند با روش تحصیلی اقدام به اخذ اقامت این کشور کنند و موفق هم شوند.

اگر 10 سال در ایتالیا ساکن باشید می‌توانید درخواست اقامت دائم دهیم و به یکی از شهروندان این کشور تبدیل شوید. البته اگر خویشاوندانی از این کشور داشته باشید مقدار سال‌های اقامت موقت شما به حداقل می‌رسد.

اعتبار بالای دانشگاه‌ها در ایتالیا

کودکان در این کشور از 3 سالگی به مدرسه می‌روند و تحصیل در مدارس دولتی رایگان است. داشنگاه‌های این کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارند و گزینه بسیار مناسبی برای تحصیل هستند. شما می‌توانید درباره دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در ایتالیا تحقیق کنید تا پس‌از اخذ مدرک نیز بتوانید از دانش خود در ایران کمک بگیرید.

زندگی در ایتالیا چه معایبی دارد؟

هر سکه‌ای دارای 2 رو است. ما نمی‌توانیم تنها قسمت‌های مثبت زندگی در ایتالیا را ببینیم و به بخش‌های منفی آن هیچ توجه‌ای نکنیم. زندگی در این کشور مشکلاتی هم دارد که باعث می‌شود مهاجرت به ایتالیا کمی سخت باشد. پس در ادامه به معایب زندگی در این کشور اشاره خواهیم کرد.

اجاره‌ها در ایتالیا بلندمدت هستند!

یکی از چیزهایی که شما باید هنگام مهاجرت به ایتالیا حتما در نظر داشته باشید میزان اطمینان‌تان از حضور در چنین کشوری است. اعتبار اجاره‌نامه‌های موقت در این کشور معمولا 18 ماهه است و اجاره‌نامه‌های بلندمدت نیز معمولا برای 3 و در مواردی برای 4 سال بسته می‌شود.

به همین دلیل اگر مشکلی با آپارتمان خود داشته باشید، چاره جز فسخ قرارداد برای‌تان باقی نخواهد ماند که می‌تواند در مواردی هزینه سنگینی برای‌تان داشته باشد.

نرخ بیکاری بالا در کشور ایتالیا

در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی ایتالیا نرخ بیکاری بسیار بالایی دارد. این مسئله را باید از معایب مهاجرت به ایتالیا دانست که ممکن است گریبان دانشجویان را بگیرد. نرخ بیکاری در این کشور در سال 2022 برابر با 8.07درصد بوده که در مقایسه با ایران تقریبا در سطحی برابر قرار دارد.

نرخ بیکاری در ایران در سال 2022 برابر با 8.82درصد بود. برای اینکه چنین مشکلی برای شما اذیت‌کننده نشود کمی بیشتر در این کشور به‌دنبال شغل بگردید و از حوزه کاری خود و آینده شغلی‌تان مطمئن شوید.

توریسم و خیابان‌های آلوده در ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از کشورهایی‌است که به‌لحاظ صنعت تورسیم به‌شدت فعال بوده و تقریبا بیش‌از هر نقطه دیگری در اروپا توریست می‌پذیرد. ویزای شینگن باعث می‌شود که بسیاری از مردم دنیا بتوانند به ایتالیا سفر کنند. زندگی بسیاری از مردم در این کشور به همین صنعت وابسته است.

به همین جهت ممکن است در این کشور دیوارنویسی‌های زیادی را ببینید که چهره شهر را تا حدی زشت کرده‌اند. در ایتالیا خیابان‌هایی که توریست‌های زیادی می‌پذیرند معمولا آلوده هستند و تلاش خاصی برای نظافت آن به‌صورت جدی نمی‌شود. اما چون این شهرها دارای معماری زیبا و چشم‌نوازی هستند این آلودگی مانند دیگر کشورهای اروپایی مثل فرانسه و آلمان به چشم نمی‌آید.

باید زبان ایتالیایی را یاد بگیرید

برای مهاجرت به ایتالیا شما باید زبان ایتالیایی را بلد باشید و همین موضوع هم ممکن است برای‌تان تبدیل به یک چالش مهم شود. بار اینکه زبان انگلیسی توسط بسیاری از مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در این کشور شما قطعا به ایتالیایی نیز احتیاج پیدا خواهید کرد اگر بخواهید برای مدت زمانی در آن زندگی کنید.

چگونه برای مهاجرت به ایتالیا مشاوره بگیریم؟

مجموعه‌های زیادی هستند که می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند اما موسسه مهاجرتی ایران کانادا یکی از بهترین پیشنهادها برای شما خواهد بود. این مجموعه با سال‌ها سابقه در زمینه مهاجرت به این کشور چکمه‌ای اروپایی می‌تواند شما را به‌طور کامل درباره روش‌های مختلف مهاجرتی راهنمایی کند و با توجه به شرایط شما راهکارهایی قابل‌ اجرا ارائه دهد.

البته که این تنها خدمت این موسسه نیست. شما برای ویزا شینگن و مهاجرت به کشورهای دیگر نیز می‌توانید از این مجموعه کمک بگیرید. کافی‌است برای کسب اطلاعات بیشتر سری به‌وسایت این شرکت مهاجرتی بزنید.

جمع‌بندی

مهاجرت به ایتالیا امروز بسیار ساده‌تر از پیش شده و با روش تحصیلی تقریبا همه افراد می‌توانند در این کشور اقامت موقت داشته باشند و سپس اقامت خود را تبدیل به اقامت دائم کنند. این کشور دارای مزیت‌های فوق‌العاده‌ای است که ما فرصت نکردیم در این متن کوتاه همه آن‌ها را برای شما شرح دهیم. البته که باید به معایب آن نیز توجه کرد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید