نسخه مک اپلیکیشن ChatGPT مکالمات را در قالب متن ساده ذخیره می‌کرد!


اپلیکیشن ChatGPT که اخیراً برای سیستم‌عامل مک منتشر شده است تا هفته‌ی گذشته مشکل امنیتی نگران‌کننده‌ای داشت و امکان پیداکردن مکالمات ذخیره‌شده روی کامپیوتر و خواندن آن‌ها را به‌صورت متن ساده فراهم می‌کرد. این یعنی اگر هکر یا اپلیکیشن مخربی به دستگاه کاربر دسترسی پیدا می‌کرد، به‌راحتی می‌توانست مکالمات او با ChatGPT و اطلاعات موجود در آن‌ها را بخواند.

همان‌طور که پست پدرو خوزه پریرا ویتو در تردز نشان داد، سهولت دسترسی به اطلاعات کاربران نسخه‌ی مک ChatGPT به این معنی بود که امکان داشت برنامه‌ی دیگری به آن فایل‌ها دسترسی پیدا کند و متن مکالمات شما را به مهاجمان نشان دهد. پریرا ویتو با ساخت برنامه‌ای برای اینکار، نشان می‌دهد چطور می‌توان با یک کلیک ساده به مکالمات ChatGPT کاربران دسترسی پیدا کرد. همچنین می‌توان فایل‌های حاوی مکالمات با ChatGPT را روی مک پیدا کرد و فقط با تغییر نام آن فایل، متن مکالمات را دید.

پس‌از اینکه ورج درمورد مشکل امنیتی نسخه‌ی ChatGPT به OpenAI هشدار داد، این شرکت با انتشار به‌روزرسانی، چت‌ها را رمزگذاری کرد. تایا کریستیانسون، سخنگوی OpenAI در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از این موضوع آگاه هستیم و نسخه جدیدی از برنامه را ارائه کرده‌ایم که مکالمات کاربر را رمزگذاری می‌کند. ما متعهد هستیم با تکامل فناوری‌مان، ضمن حفظ استانداردهای امنیتی بالای خود، تجربه‌ی کاربری مفیدی ارائه دهیم.»

ورج تأیید می‌کند پس از دانلود به‌روزرسانی نسخه‌ی مک ChatGPT، برنامه‌ی پریرا ویتو دیگر نمی‌تواند مکالمات کاربر با این چت‌بات را بخواند.

دیدگاهتان را بنویسید