تولید باتری برای نسل بعدی خودروهای برقی



یک استارت آپ باتری که توسط یک مهندس سابق تسلا تأسیس شده است، برنامه های خود را برای تولید انبوه مواد باتری نسل بعدی در ایالات متحده با هدف کاهش هزینه ها، افزایش برد رانندگی و کاهش وابستگی صنعت به چین اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، زین بردیچوفسکی، مدیرعامل سیلا باتری به رویترز گفت که سیلا نانوتکنولوژی صدها میلیون دلار در کارخانه جدیدی در ایالت واشنگتن سرمایه‌گذاری خواهد کرد که قرار است در سال 2024 افتتاح شود.

او گفت: «قیمت باتری‌های خودروهای الکتریکی از زمان تأسیس تسلا در سال 2003 به جای کاهش در حال افزایش بوده است، بنابراین مواد جدید می‌توانند به کاهش هزینه‌ها برای مصرف‌کنندگان کمک کنند.»

بردیچوفسکی گفت سیلا از یک کارخانه جدید در موزس، واشنگتن برای تولید آندهای سیلیکونی استفاده خواهد کرد که می تواند 20 درصد انرژی بیشتری نسبت به آندهایی که معمولاً از گرافیت استفاده می کنند، که 70 درصد آن از چین می آید، ذخیره کند.

گرافیت در فهرست مواد معدنی حیاتی ایالات متحده قرار دارد، اما سیلیکون در فهرست مواد معدنی حیاتی ایالات متحده نیست زیرا دولت بایدن قصد دارد وابستگی خود را به چین در زنجیره تامین باتری کاهش دهد.

هدف این مرکز جدید تولید سالیانه یک آند مبتنی بر سیلیکون برای تامین انرژی 10 گیگاوات ساعت باتری برای هر 100000 خودروی الکتریکی است و هدف آن افزایش ظرفیت تولید به دو میلیون خودروی الکتریکی در سال است.

بردیچوفسکی گفت سیلا در تلاش است تا با چالش های افزایش تولید برای رفع نیازهای خودروسازان مقابله کند.

مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، اعلام کرده است که قصد دارد در سال 2020 از آندهای مبتنی بر سیلیکون در باتری‌های جدید خود استفاده کند، اما مشخص نیست که آیا او از این فناوری جدید استفاده خواهد کرد یا خیر.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید