انسان «انسانیت و معنویت» ویژگی های شخصیت مغفول مرحوم طالب زاده – مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، سهیل اسعد شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم نادر طالب زاده با عنوان بشارت فتح که در مراسم تشییع پیکر این رهبر مجاهد جبهه فرهنگی انقلاب برگزار شد، اظهار داشت: همه اما من در مورد بعدي صحبت مي كنم كه ممكن است ديگران كمتر از آن آگاهي داشته باشند و آن بعد اومانيست، عارف، معنوي و اخلاقي نادر طالب زاده است.

وی ادامه داد: حاج نادر قبل از اینکه یک فعال رسانه ای و انقلابی باشد یک شخصیت معنوی بود و از این انقلاب ناراحت و ناراحت بود.

این مبلغ اسلام با اشاره به آیه (الذین آمنوا و هجرت و جهاد در راه خدا) گفت: زندگی که به طور خاص در شخصیت حاج نادر می بینیم. با اراده ای استوار و در جوانی تصمیم گرفت دنیای خود را جلال دهد، رفت و به قافله نور پیوست.

وی با اشاره به بیانات رهبری در مورد جهاد، این مطلب را هجرت و جهاد عنوان کرد و گفت: بسیاری از مردم در ابتدای زندگی ایمان و تقوا داشتند، اما در نهایت به دلیل ضعف یا گرفتاری سقوط کردند، اما حاج نادر یک نمونه واقعی از استقامت.

اسد به بیان خاطراتی از مرحوم طالب زاده پرداخت و افزود: درباره بعد انسانی حاج نادر زیاد صحبت می شود اما یکی از اتفاقاتی که افتاد این است که ایشان در اواخر عمر در قم خانه ای اجاره کردند. حتی خودش. فهمیدم یکی از بندگان خدا نیاز به خانه دارد.» بله، یکی از طبقات خانه چند سالی را بدون هیچ چشمداشتی به او سپری کرد، این اتفاق در سکوت کامل و بدون تبلیغات رخ داد. شخصیت او که نادیده گرفته شده است.

وی مهم ترین جنبه شخصیتی مرحوم طالب زاده را معنویت دانست و گفت: در سفر به واتیکان سفری که شاید برای همه جذاب باشد اما ایشان به زیارت قبر یکی از حواریون حضرت عیسی(ع) می روند. بدون توجه به زیبایی روم، ظواهر او معنایی نداشت و به معنای واقعی کلمه یک انسان روحانی بود.

دیدگاهتان را بنویسید