سرویس بازی مایکروسافت تجربه Fortnite را در آیفون امکان پذیر می کند


در بحبوحه نبرد حقوقی بین اپل و اپیک گیمز، فورتنایت (Fortnite) که رسماً از اپ استور حذف شده است، به لطف مایکروسافت به آیفون و آیپد بازگشته است. بر اساس آنچه 9to5Mac نقل قول می کند تام وارن بازی محبوب Battle Royale از Epic Games اکنون در Xbox Cloud Gaming مایکروسافت در دسترس است. کاربران آیفون و آیپد می توانند از طریق سافاری از Xbox Cloud Gaming استفاده کنند.

این اولین بار است که یک بازی رایگان بر روی Xbox Cloud Gaming منتشر می شود. اسناد دادگاه اپل و اپیک گیمز نشان می دهد که توسعه دهنده Fortnite با توزیع بازی در سرویس ابری مایکروسافت موافقت نکرده است. به دلیل اختلاف بین اپل و مایکروسافت، سرویس Xbox Cloud Gaming در اپ استور ارائه نخواهد شد و کاربران دستگاه های اپل باید از نسخه وب سافاری استفاده کنند.

بازی Xbox Cloud با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است و مایکروسافت از زمان عرضه رسمی Xbox Cloud Gaming چندین پیشرفت در آن ایجاد کرده است.

مقالات مرتبط:

اگر می خواهید Fortnite را از طریق سرورهای ابری در iPad و iPhone امتحان کنید، راه حل دیگری وجود دارد. Nvidia همچنین Fortnite را در سرویس بازی GeForce Now خود ارائه می دهد.

اینکه آیا اپل فورتنایت را دوباره به اپ استور اضافه خواهد کرد یا خیر، سوالی است که تعیین آن زمان می برد. با این حال، انتظار می‌رود که نبرد حقوقی بین اپل و اپیک گیمز سال‌ها طول بکشد و احتمالاً در این فرآیند شاهد بازگشت Fortnite به اپ استور نباشیم. اپ استور نتیجه اولیه شکایت را یک پیروزی برای اپ استور می داند، اما هر دو شرکت درخواست تجدید نظر کرده اند.

مایکروسافت می گوید سرویس بازی ابری آن بر روی دستگاه هایی که iOS 14.4 و iPadOS 14.4 یا بالاتر دارند در دسترس خواهد بود. از دیگر پیش نیازها می توان به 10 مگابایت اینترنت و کنترلر USB یا بلوتوث اشاره کرد.

تجربه Fortnite از طریق Xbox Cloud Gaming نیازی به نصب یا اشتراک ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید