چگونه رشد موهای خود را افزایش دهیم؟


مو نقش مهمی در زیبایی و جذابیت شما دارد، به همین دلیل است که بیشتر خانم ها دوست دارند موهای بلند، براق و زیبا داشته باشند. اگر از نازک شدن مو و رشد ضعیف مو راضی نیستید پیشنهاد می کنیم از روش های طبیعی که در ادامه توضیح داده ایم برای رشد سریع موها استفاده کنید و نتیجه را ببینید.

پوست سر خود را ماساژ دهید

ماساژ منظم پوست سر نه تنها باعث آرامش می شود، بلکه به بهبود گردش خون و تقویت مو از ریشه کمک می کند. ماساژ پوست سر نیز یک راه ایده آل برای مقابله با استرس و جلوگیری از ریزش مو است. هفته ای یک یا دو بار قبل از خواب پوست سر خود را ماساژ دهید.

بهترین روش روغن نارگیل. اما هنگام ماساژ می توانید از ماسک های مو یا سرم های مرطوب کننده برای تغذیه مو و پوست سر با ویتامین ها استفاده کنید.

یک رژیم غذایی متعادل را حفظ کنید

هیچ چیز بدون غذا رشد نمی کند. گیاهان به نور خورشید نیاز دارند و موهای شما برای رشد به مواد مغذی نیاز دارند. غذاهایی مانند اسفناج، زرده تخم مرغ، موز و کشمش سرشار از پروتئین و ویتامین هستند که باعث رشد مو می شوند. همچنین بهتر است از مصرف بیش از حد سدیم، نوشابه و شکر که از رشد مو جلوگیری می کند، خودداری کنید.

هر چیزی که سرشار از ویتامین های A و C، آهن و امگا 3 باشد برای موهای شما مفید است.

به درستی شامپو بزنید

کثیفی و نور خورشید می تواند فولیکول های مو را خسته و شکننده کند. بنابراین شستن موها با آب ولرم و سرد بسیار مهم است. آبکشی زیاد می تواند به رشد مو آسیب برساند.

مواد شیمیایی موجود در شامپوهای فروشگاهی اغلب بر خلاف هدف خود عمل می کنند. سعی کنید شامپوهای ارگانیک و بدون سولفات را برای استفاده منظم انتخاب کنید. یا می توانید شامپوی خود را در خانه درست کنید.

از ژل آلوئه ورا استفاده کنید

آلوئه ورا بهترین مرطوب کننده، پاک کننده، ترمیم کننده و تقویت کننده فولیکول های مو است. آلوئه ورا حاوی ویتامین های A، B، B12 و C و اسید فولیک است که همگی به نوسازی سلولی و رشد سلولی در موهای شما کمک می کنند.

اگر به ژل آلوئه ورا تازه دسترسی ندارید، از یک محصول با کیفیت استفاده کنید.

از ماسک تخم مرغ استفاده کنید

ممکن است بوی آن را دوست داشته باشید یا نداشته باشید، اما استفاده از زرده تخم مرغ ساده ترین راه برای افزایش رشد مو است. تخم مرغ منبع ویتامین ها است و به عنوان منبع آهن، سدیم و لکتین که برای رشد مو ضروری هستند عمل می کند. موهای شما را مرطوب می کند و از آسیب جلوگیری می کند. زرده تخم مرغ با تنظیم چربی پوست سر به ترمیم موهای شکننده و کدر کمک می کند.

با مخلوط کردن زرده تخم مرغ با دارچین و عسل می توانید بوی آن را از بین ببرید. می تواند به عنوان یک ماسک موی ساده عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید