۶ هزار و ۲۸۸ مورد معاینات سلامت در مراکز دامپزشکی استان مرکزی انجام شد



دکتر “کوروش سلمان احمدی نژادوی روز جمعه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران افزود: طرح تشدید نظارت های بهداشتی بر مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استانداری مرکزی در ماه مبارک رمضان در این ماه اجرا می شود. استان از 13 فروردین لغایت 13 اردیبهشت ماه 4629 بازرسی در این استان انجام می شود.» این طرح.» و از مراکز عرضه، 47 بازرسی از مراکز بسته بندی و 157 بازرسی از کشتارگاه های استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در این طرح 37 مورد بازرسی بهداشتی در کشتارگاه های طیور در استانداری مرکزی، 489 مورد در سایر مراکز و 929 مورد در خودروهای حمل فرآورده های خام دامی انجام شد.

رئیس اداره صحت عامه و کنترل مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: در این بازدیدها 238 مورد ناسالم پایش و 6128 کیلوگرم فرآورده خام دامی کشف و ضبط و 3124 کیلوگرم فرآورده های دامی ناسالم معدوم شد. .

سلمان نژاد گفت: 17 مورد تخلف بهداشتی در این مدت به مراجع قضایی استان مرکزی گزارش شد.

وی ادامه داد: در این مدت 55 گروه متشکل از 88 بازرس بهداشتی در اداره کل دامپزشکی استانداری مرکزی مسئولیت بازرسی بهداشتی تولید، توزیع، حمل و عرضه فرآورده های خام دامی را بر عهده داشتند.

رئیس اداره صحت عامه و کنترل مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استانداری مرکزی تصریح کرد: در این مدت 16 هزار و 520 رأس لاشه گاو سبک توسط بازرسان بهداشتی این اداره کل بازرسی و 311 تن گوشت با کشتار استخراج شد. آنها حیوانات

سلمان نژاد گفت: در این مدت 2614 راس دام سنگین در کشتارگاه های استان مرکزی کشتار شد و 596 تن گوشت از این کشتارگاه ها استخراج شد.

وی ادامه داد: 536 کیلوگرم گوشت در بازرسی از کشتارگاه های استانداری مرکزی کشف و معدوم شد.

رئیس اداره صحت عامه و کنترل مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: 2 میلیون و 131 هزار و 210 قطعه طیور در کشتارگاه های این استانداری ذبح و 4 هزار و 58 تن گوشت در این کشتارگاه ها استخراج شد. کشتارگاه ها .

سلمان نژاد گفت: در بازرسی بهداشتی از کشتارگاه های طیور استانداری مرکزی 37 تن لاشه از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی افزود: 2 هزار و 250 واحد شامل کشتارگاه دام و طیور، کارگاه‌های قلمه‌زنی، بسته‌بندی و بسته‌بندی، سردخانه فرآورده‌های خام دامی و مراکز توزیع و عرضه پروتئین در استان مرکزی در این مدت توسط بازرسان اداره دامپزشکی استان ال مرکزی شناسایی شد. استانداری مرکزی که مشمول معاینات بهداشتی هستند.

استان مرکزی شامل 12 شهر و 1539 روستا با 960 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد دامداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

دیدگاهتان را بنویسید