امکان پرداخت یارانه از 300 تا 400 هزار تومان



به گفته معاون اقتصادی رئیس جمهور، در جریان لغو واردات 4200 تومانی و برای رفع فشار تورمی، مقرر شد یارانه 300 تا 400 هزار تومانی پرداخت شود اما این رقم هنوز مشخص نشده است. .

به گزارش ایسنا، در راستای تغییر سیاست پرداخت یارانه به واردات و همچنین بهبود وضعیت 4200 تومانی، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور در رسانه ملی درباره نحوه پرداخت یارانه ها توضیحات مختصری ارائه کرد. برای مردم.

وی خاطرنشان کرد: منابع 4200 تومانی که به صورت ارزان در اختیار بازرگانان قرار می گرفت در قالب یک برگه در اختیار مردم قرار می گرفت. در ماه اول باید مبلغی وجه نقد به حساب مردم واریز شود که برای اعشار پایین 400 هزار تومان و برای اعشار بالاتر 300 هزار تومان است.

به گفته رضایی، با توجه به تاکید قانون بودجه مبنی بر پرداخت منابع در قالب اوراق کاری، مقرر شد در دو ماه اول تا ایجاد شرایط برای کاهش فشارهای کاری، مبلغ نقدی پرداخت شود. تورم اما به صورت کاربرگ خواهد بود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور یادآور شد: این یارانه که از 300 هزار تومان تا 400 هزار تومان است، ارقام کارشناسی بوده اما ممکن است تغییر بیشتری داشته باشد. چرا که باید با بودجه دولت و سایر ضروریات تطبیق و تکمیل شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس قانون بودجه 1401، مجلس نمایندگان به دولت اجازه داد تا در سال 1401 معادل سقف ردیف (18) جدول هزینه تفاهم نامه (14) این قانون، با ارائه مجوز به دولت اجازه دهد. منابع لازم برای مابه التفاوت ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تخصیص مواد مواد مصرفی پزشکی. بر این اساس، اگر دولت قصد دارد کالایی را از سبد ارزهای ترجیحی حذف کند، ابتدا باید تمهیدات قانونی برای جبران رفاه مصرف کننده کالاهای اساسی از طریق کالاهای الکترونیکی و در مسائل پزشکی از طریق بیمه یا از طریق جایگزین های قابل اعتماد انجام دهد. تا مردم بتوانند این کالاها و خدمات را با نرخ پایان شهریور 1400 و در حد سهمیه تعیین شده ارائه دهند.

سال گذشته، دولت حدود 15.1 میلیارد دلار کالاهایی را با ارز ترجیحی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، روغن خام و دانه های روغنی و همچنین برخی داروها، تجهیزات و ملزومات پزشکی وارد کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید