نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با محوریت تعاملات اقتصادی ایران و روسیه برگزار شد.



نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «کمیته مشترک اقتصادی روسیه» به ریاست معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستادی متشکل از مدیران دستگاه های ذیربط و سفیر جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد. روسیه.

به گزارش ایسنا، مهدی صفری – معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه – در این جلسه از دستگاه های مختلف خواست موضوع کمیته های مشترک را با جدیت پیگیری کنند.

وی از سفر قریب الوقوع الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه و رئیس کمیته مشترک اقتصادی ایران و روسیه به تهران و دیدار با معاون اول رئیس جمهور به عنوان همتای خود خبر داد.

همکاری های مالی، حل مشکلات حمل و نقل و همکاری در زمینه پروژه های نفت و گاز از جمله اهداف این کمیسیون مشترک است.

لغو روادید دوجانبه برای گردشگری گروهی نیز در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

جلالی سفیر ایران در روسیه با اشاره به دوران جدید روابط ایران و روسیه گفت: پس از سفر رئیس جمهور ایران به روسیه فضای کاری برای دو طرف بهتر شده و اصرار جدی بر حل مشکلات ترانزیت و صادرات وجود دارد. … «فیلدی برای گواهینامه گمرکی وجود دارد.

وی روسیه را بازار مناسبی برای صادرات به ویژه در زمینه پوشاک، کالاهای چرمی و آبزی پروری توصیف کرد و گفت: برگزاری کمیته های مشترک باعث تسهیل تجارت رو به رشد بین دو کشور می شود.

شرکت کنندگان در این نشست در خصوص موضوعات مهم قابل بحث در کمیته مشترک اقتصادی پیش رو تبادل نظر و محورها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید