وزارت امور خارجه باید نقض حقوق ملت ایران را در نهادهای بین المللی پیگیری کند



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور دبیر ستاد حقوق بشر در جلسه کمیته گفت: تحریم های ضعیف حقوق بشری را از موضع فعال در نهادهای بین المللی دنبال کنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، محمود عباس زاده مشکینی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «این جلسه با حضور کاظم غریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر ریاست جمهوری به منظور ارائه در جلسه برگزار شد. گزارشی از عملکرد.”

وی تصریح کرد: در این نشست تحلیلی از وضعیت کشور، تهدیدها و فرصت‌های موجود در حوزه حقوق بشر، نقض برخی کشورهای غربی با تکیه بر حقوق بشر علیه مردم ایران و استفاده از حقوق بشر آنها استدلال کردند که نیاز است شورا برای حقوق بشر در یک استراتژی جامع و مؤثر در مورد موضوع دوگانه گرایی غربی و کارآمدی در موضوع حقوق بشر سرمایه گذاری کند و استراتژی ها باید در راستای آن تدوین شوند. با اجرای فصل سوم قانون اساسی تا مردم از حقوق قانونی خود برخوردار شوند.

وی ادامه داد: تمرکز نمایندگان بر این بود که موضوعاتی که باعث شده است حقوق مردم مطابق با اصول قانون اساسی تضمین نشود باید در کمیسیون حقوق بشر پیگیری شود. ریاست حقوق بشر باید راهبردی را بر اساس حقایق دولتی تدوین کند و از آن به عنوان سندی پیروی کند که اجرای حقوق بشر را طبق روال قانون یعنی تایید و تایید نهادهای بالاتر تضمین کند.

عباس زاده در پایان گفت: وزارت امور خارجه با همکاری نهاد ریاست جمهوری تصمیم گرفتند مواردی را که بلوک غرب، گروهک های تروریستی، منافقین و معاندین حقوق ملت ایران را زیر پا می گذارند و یا حقوق بشر را نقض می کنند حذف کند. تحریم هایی مانند داروهایی که به حقوق مردم آسیب می زند یا تضعیف می کند.» در موسسات بین المللی موقعیت فعال داشته باشید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید