انواع ارزهای رمزنگاری شده – ارائه 13 کلاس عمده از توکن های ارز


به گزارش اقتصاد اینترنتی؛ با رونق بازار ارزهای دیجیتال در سال 2021، افراد بیشتری وارد صنعت ارزهای دیجیتال می شوند. تجارت ارزهای دیجیتال این روزها به یکی از داغ ترین موضوعات تبدیل شده است.

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، علاوه بر جستجوی دانش تخصصی، مستلزم شناسایی ریسک های موجود نیز می باشد. از آنجایی که شما سرمایه‌گذاری آگاه از ریسک‌های بازار و آشنایی با پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال (صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز) هستید، اکنون زمان آن است که با انواع ارزهای دیجیتال آشنا شوید و تصمیم سرمایه‌گذاری بگیرید. ?

طبقه بندی رمز عبور ارز

ارزهای دیجیتال را می توان به جنبه های مختلفی تقسیم کرد. به عنوان مثال، از نظر نوع فناوری بلاک چین مورد استفاده در ساخت، کاربردها، ارزیابی و بسیاری از جنبه های دیگر. اما در این مقاله قصد داریم ارزهای رمزپایه را به 13 دسته تقسیم کنیم و با ذکر چند مورد از محبوب ترین آنها، هر گروه را به صورت جداگانه معرفی کنیم.

ارزهای دیجیتال را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • صفرهای حریم خصوصی
  • رمز عبور سکه دامنه DeFi
  • نمادهای اصلی صرافی ها
  • توکن های غیر قابل برگشت یا NFT
  • ارز دیجیتال کلاسیک
  • ملکه میم یا ملکه جوک
  • ارز دیجیتال برای اینترنت اشیا
  • ارز دیجیتال پایدار یا پایدار
  • بسترهای کاربردی (قراردادهای هوشمند)
  • سکه های پلت فرم/برنامه
  • شت ملکه هو
  • سکه های بازی و متاوارز
  • رمز عبور ISP یا Web 3.0

در ادامه به تشریح هر یک از این دسته از ارزهای دیجیتال و معرفی نماد ارزها در هر حوزه سرمایه گذاری می پردازیم.

سکه های حریم خصوصی

اکثر کاربران می خواهند اطلاعات و داده های خود را شخصی سازی شده در فضای مجازی و دور از دسترس دیگران نگه دارند، اما بر اساس یک نظرسنجی معتبر از نزدیک به 79 درصد از پاسخ دهندگانی که اعتماد ندارند، استفاده از داده های کاربران توسط شرکت های فناوری باعث نگرانی فزاینده ای در بین آنها شده است. . اطلاعات شخصی خود را با برندهای معتبر جهانی به اشتراک بگذارید.

جزئیات تراکنش ها و سوابق مالی کاربران در شبکه بلاک چین را ارائه می دهد، در حالی که می تواند امنیت کاربران را تضمین کند، اما در دسترس بودن همه تراکنش های مالی برای عموم نیز نوعی حریم خصوصی محسوب می شود.

برخی از سیستم های بلاک چین در حال برنامه ریزی برای کمک به بهبود و رشد صنعت ارزهای دیجیتال در آینده با ارائه ویژگی های حفظ حریم خصوصی هستند.

سکه های شناخته شده فعال در فضای حریم خصوصی کاربران عبارتند از ZEC و Monroe (XMR).

سکه های مالی غیرمتمرکز (DeFi)

تصویر واتساپ 05-12-2022 در ساعت 13:34.26 بعد از ظهر

Defy یا Decentralized Finance یک زیرساخت مالی نوپا است که برای حذف واسطه‌هایی مانند بانک‌ها ایجاد شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های مالی همتا به همتا خود را از طریق قراردادهای هوشمند و بدون دخالت سازمان‌های دولتی انجام دهند. ساخته شده بر روی تخت های بلوک چینی.

ارزهای DeFi عبارتند از Dai (DAI)، Ave (AAVE) و Maker (MKR).

تبدیل ارز

صرافی یا صرافی ارز دیجیتال مکانی است که معامله گران و افرادی که قصد خرید یا فروش توکن ارز را دارند می توانند ارز دیجیتال خود را به ارز یا ارز دیگری تبدیل کنند. معمولاً دو راه برای این کار برای کاربران وجود دارد. از استیبل کوین استفاده کنید یا با ارزهای محلی هر صرافی معامله کنید.

این پلتفرم های معاملاتی به دو دسته صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می شوند. صرافی‌های Binance و Kucoin از محبوب‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز هستند و Uniswap و PancakeSwap محبوب‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز هستند. ارزهای بومی صرافی های Bainance و Cocoin به ترتیب BNB و KCS هستند و ارزهای اصلی Ionian Swap و Pancake Swap به ترتیب Uni و Cake هستند.

کد غیر قابل تعویض

توکن‌های غیرقابل تعویض نمادهایی هستند که می‌توانیم از آنها برای نشان دادن مالکیت هر چیزی که منحصر به فرد و غیر قابل تعویض است استفاده کنیم. آنها به ما اجازه می دهند چیزهایی مانند آثار هنری، مجموعه ها و حتی املاک و مستغلات را داشته باشیم.

تصویر WhatsApp 05-12-2022 در ساعت 1.34.25 بعد از ظهر

NFT را می توان به عنوان یک سند دیجیتال برای اثبات مالکیت هر دارایی دیجیتال یا فیزیکی در نظر گرفت. این سند دیجیتال را می توان به یک توکن دیجیتال در شبکه بلاک چین تبدیل کرد و به هر قیمتی فروخت.

از جمله ارزهای فعال و شناخته شده در زمینه NFT می توان به شیلی (CHZ)، THETA و ENJ اشاره کرد.

ارزهای دیجیتال کلاسیک

این نوع ارز دیجیتال را می توان به دو دسته کلی بیت کوین و آلت کوین تقسیم کرد.

بیت کوین یک ارز الکترونیکی است که به عناوینی مانند سلطان ارزهای دیجیتال و طلای دیجیتال اضافه شده است.

این ارز قدرتمند دارای بیشترین حجم معاملات (حجم معاملات) و ارزش بازار (ارزش بازار) در بین تمامی ارزهای دیجیتال موجود در بازار ارزهای دیجیتال است. بیت کوین به سال 2008 برمی گردد و توسط شخص یا گروهی به نام ساتوشی ناکاموتو ساخته شده است.

قیمت بیت کوین از حدود 0.09 دلار به حدود 69000 دلار بین سال های 2010 تا 2021 افزایش یافت که نشان دهنده افزایش بیش از 77 میلیون درصدی ارزش آن در این دوره است.

بیت کوین با نماد BTC شناخته می شود و با توجه به شبکه بلاک چین اختصاصی آن نوعی سکه یا سکه در نظر گرفته می شود. عرضه بیت کوین محدود است و تنها 21 میلیون واحد از این ارز وجود دارد که بیش از 19 میلیون تا سال 2022 استخراج شده است و بقیه تا سال 2040 استخراج خواهند شد.

در طرف دیگر آلت کوین ها قرار دارند. به همه ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین، آلت کوین، در درجه اول ارز دیجیتال اتریوم (ETH) گفته می شود.

این ارز توانست با قیمت 4400 دلار از سپتامبر 2015 به اوج خود برسد و در سال 2021 به قیمت 0.66 دلار برسد که منجر به رشد قیمت بیش از 666000 درصدی شد.

جوک میم سکه یا ارز دیجیتال

به طور کلی به ارزهای دیجیتال الهام گرفته شده از جوک ها و جوک هایی که در اینترنت و شبکه های اجتماعی دست به دست می شوند، میم کوین می گویند. سکه های شوخی عموماً جامعه گرا هستند و می توانند یک شبه نوسانات شدید قیمت را تجربه کنند و با FOMO بسیار محبوب شوند.

DOGE Quinn (DOGE) اولین میم شناخته شده کوین است که تحت تأثیر توییت های الن ماسک، مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا، توانست در سال 2021 به رشد قیمت بیش از 8000 درصدی دست یابد.

میم کوین مشابه سایر ارزهای دیجیتال را می توان در صرافی های داخلی و خارجی اعم از مرکزی و غیرمتمرکز خریداری کرد و از معروف ترین آنها در این زمینه می توان به دوج کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) اشاره کرد.

ارز دیجیتال برای اینترنت اشیا

اینترنت اشیا (IoT) دستگاه‌های آنلاین را قادر می‌سازد تا داده‌ها را به شبکه‌های بلاک چین خصوصی ارسال کنند تا رکوردهای مقاوم در برابر دستکاری تراکنش‌های رایج ایجاد کنند. در این راستا برخی از پروژه های ارزهای دیجیتال با اتصال و ایجاد ارتباط بین اینترنت اشیا و فناوری بلاک چین سعی در کمک به رشد این فناوری و بهبود ویژگی های آن دارند.

برخی از پروژه های اینترنت اشیا که توکن های اختصاصی نیز دارند عبارتند از هلیوم (HNT) و آیوتا (IOTA).

استیبل کوین

سکه های پایدار گروهی از ارزهای دیجیتال هستند که به دنبال ارائه قیمت های ثابت هستند و توسط یک دارایی ذخیره مانند ارزهای فیات (پول فیزیکی)، طلا یا سایر ارزهای دیجیتال پشتیبانی می شوند. پشتیبانی دارایی‌های پایدار این ارزهای دیجیتال باعث می‌شود که کمتر در برابر نوسانات آسیب‌پذیر باشند و قیمت ثابتی داشته باشند. محبوب ترین استیبل کوین ها تترا با USDT و TrueUSD با TUSD هستند.

دارایی های دیجیتال قابل دوام

تصویر WhatsApp 05-12-2022 در 1.34.25 بعد از ظهر (1)

مجموعه سکه قابل استفاده بستری را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا بر اساس این زیرساخت قراردادهای هوشمند بسازند. قراردادهای هوشمند نرم افزار یا پلتفرم هایی هستند که بر روی بلاک چین ذخیره می شوند و تحت شرایط خاص و از پیش تعیین شده اجرا می شوند. اتریوم محبوب‌ترین ارز دیجیتال قابل استفاده است که برنامه‌های بسیاری بر روی پلتفرم بلاک چین آن با استفاده از قراردادهای هوشمند ساخته شده است. پس از اتریوم، File Quinn که به اختصار FIL نامیده می شود، راه جدیدی را برای ذخیره و بازیابی داده ها با ایجاد یک شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد.

رمز عبور ارز برنامه (DApps)

این مجموعه از سکه ها فی نفسه اپلیکیشن یا پلتفرم اختصاصی ندارد و فقط به سکه هایی مانند اتریوم متکی است که می توان از آنها استفاده کرد و شبکه اختصاصی دارد.

از محبوب ترین ارزهای پلتفرم می توان به وی چین (VET) و کاردانو (ADA) اشاره کرد.

نشانه ها یا سکه ها را هدف قرار دهید

چیت کوین رسما به تمام ارزهای رمزنگاری شده بی فایده در بازار اشاره دارد. رمزارزهایی که بدون هدف خاصی ایجاد می شوند با قیمت های نامعقول ارائه می شوند یا اصلاً کاربردی ندارند زیرا کپی بی ارزشی از پروژه های دیگر هستند.

سکه های معروف به ShetQuinns شامل BabyDoge و SHIB هستند.

در تعریف متاورس می توان گفت که شبکه ای عظیم و مقیاس پذیر از جهان های مجازی سه بعدی در تعامل بلادرنگ است که به طور همزمان و پیوسته توسط تعداد نامحدودی از کاربران با احساس وجود فردی تجربه می شود، در حالی که داده هایی مانند هویت ، تاریخ، حقوق، اشیاء، ارتباطات و پرداخت ها در آن پابرجاست.

تصویر WhatsApp 05-12-2022 در 1.34.26 بعد از ظهر (1)

در حال حاضر، بازی به عنوان یک پلتفرم اجتماعی ارتباط تنگاتنگی با مفاهیم کلی متاورس دارد. سایر فعالیت‌ها، مانند کنسرت‌ها و لیگ‌ها که اخیراً موضوع گفتگوهای توصیفی بود، اکنون ویژگی‌های استاندارد بازی مانندبازی roblox و یک بازی الکترونیکی است بودن.

شرکت های زیادی در این زمینه سرمایه گذاری می کنند که از معروف ترین آنها می توان به فیس بوک و مایکروسافت اشاره کرد. سرمایه گذاری در پروژه های متاورس از طرق مختلف از جمله خرید سکه در این حوزه برای عموم مردم امکان پذیر است. برخی از محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده MANA، AXS و SAND هستند.

3 سکه وب و خدمات آنلاین

با توجه به استفاده گسترده از بلاک چین در نسل سوم ارز دیجیتال اینترنت، خدمات آنلاین می توانند ابزارهایی برای مدیریت داده های شخصی یا سازمانی در شبکه بلاک چین ارائه دهند.

نسل سوم اینترنت یا Web 3.0 مشابه اینترنت فعلی است و در دسترس است، با این تفاوت که از فناوری بلاک چین، هوش مصنوعی (AI) و واقعیت افزوده و مجازی (AR و VR) استفاده می کند.

ارزهای رایج در این زمینه عبارتند از CIA (SC)، STORJ، BTT و China LINK.

نمی توان با قاطعیت گفت که ارزهای دیجیتال در این 13 دسته قرار می گیرند زیرا روش واحدی برای ارز دیجیتال وجود ندارد. نسخه کاملتر مقاله انواع سکه را می توانید از طریق این لینک در سایت صرافی بیت میت مطالعه کنید.

نتیجه

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نوعی شمشیر دولبه است زیرا می تواند کل سرمایه شما را به همان اندازه که می تواند در مدت زمان کوتاهی برای شما سود زیادی به همراه داشته باشد هدر دهد. بنابراین، قبل از انجام هر گونه سرمایه گذاری یا معامله، باید بازار ارزهای دیجیتال را بشناسید، با خطرات آن آشنا شوید و منابع مختلف را مطالعه کنید تا با نحوه طبقه بندی ارزهای دیجیتال آشنا شوید، زیرا کد ارز محدود به یک دسته است. انواع مختلفی دارند.

منبع: BitMit (https://bitmit.co)

دیدگاهتان را بنویسید