هوش مصنوعی می تواند افسردگی و اضطراب را در صدای افراد تشخیص دهد


فناوری هوش مصنوعی برای استارت آپ هاکینتسوگیاز صدای افراد برای تشخیص افسردگی و اضطراب استفاده می کند. این برنامه پردازش شده است که در مراکز تله مدیسین قابل استفاده است بیست ثانیه مکالمه می تواند سطوح اضطراب یا افسردگی را با “ضبط” ثبت کند.PHQ-9“و”گاد -7“تعیین می کند.

«سیلوا اولسونیک مهاجر از قزاقستان و یکی از بنیانگذاران و دانشمند ارشد استارتاپKiintsugi Wellness Vigilanceاو معتقد است که صداها بسیار ارزشمند هستند و می توانند به روانشناسان کمک کنند تا افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب را بهتر حمایت کنند.

این شرکت در حال توسعه نرم افزار هوش مصنوعی است که بخش های کوتاهی از گفتار افراد را برای تشخیص افسردگی و اضطراب تجزیه و تحلیل می کند. این بیومارکر صوتی در مراکز بهداشتی از راه دور و برای نظارت بر سلامت، غربالگری و تریاژ بیمارانی که به دنبال پشتیبانی برای ارزیابی و پاسخگویی سریعتر به نیازهایشان هستند، استفاده می شود.

مهاجر تایوانی «گریس چانگاو یکی دیگر از بنیانگذاران این استارت آپ است. او و اولسون سال ها از افسردگی رنج می بردند و تحت سلطه مردان بودند. پس از درک نیاز مبرم به روانشناس و مراقبت از راه دور سلامت روان، تصمیم گرفتند هر سال این استارت آپ را راه اندازی کنند. 2019 چون رسیدند.

پیش از این، شرکت های دیگر مانند “صحت بیضی“و”آزمایشگاه نور زمستانیآنها در تلاش برای تشخیص سلامت روان با استفاده از نشانگرهای زیستی آکوستیک بودند. تحقیقات نشان داده است که صدای یک فرد می تواند با وضعیت سلامت روان آنها مرتبط باشد.

تشخیص افسردگی و اضطراب

مراکز بهداشت روان شخصی معمولاً از پرسشنامه ها برای اندازه گیری شدت اضطراب یا افسردگی در بیمارانی استفاده می کنند که دارای امتیازPHQ-9“و”گاد -7اینا معروفن اما هنگامی که مشاوره خلق و خوی بیمار به تماس تلفنی تبدیل می شود، تشخیص این بیماری دشوار می شود.

فناوری هوش مصنوعی Kintsugi Startup به این نکته کمک می کند. این ابزار تجزیه و تحلیل که چند هفته است در یک مرکز پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است برای تشخیص افسردگی یا اضطراب استفاده می شود. زنان حامله کمک کنید.

هنگامی که یک بیمار با مرکز پزشکی تماس می گیرد و ارتباط برقرار می کند، هوش مصنوعی Kintsugi شروع به ضبط صدا می کند. پس از درمان 20 ثانیه صحبت کردن، هوش مصنوعی نمرات GAD-7 و PHQ-9 را تعیین می کند. سپس کارکنان مرکز بهداشت درباره آزمایش‌های اضافی تصمیم می‌گیرند که بهترین روش درمانی را برای بیمار تعیین کند.

علاوه بر تمام مزایای این روش برای تشخیص افسردگی و اضطراب، دکتر.جاسکانوال دیپ سینگ“متخصص قلب در کلینیک”مایواو هشدار می‌دهد: «در حالی که این فناوری برای مراقبت‌های بهداشتی امیدوارکننده است، هنوز راه درازی تا به‌روزرسانی قابل اعتماد آن باقی مانده است».

وی در پایان گفت: “محققان باید اطمینان حاصل کنند که این روش به اندازه کافی دقیق و به اندازه کافی ایمن است.” به عبارت دیگر، هیچ تفاوتی بین تشخیص پزشک و تشخیص این سیستم هوشمند در وضعیت روانی بیمار وجود نداشته باشد تا بتوان از آن در سطح جهانی استفاده کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید